کد خبر: ۲۵۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 25 June 2016
رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن از اقدامات انجام شده برای نجات جان نوجوان 13 ساله از دریا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، طرح‌های دریا در مازندران از ابتدایی خردادماه شروع و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

در این بین برخی‌ها به دلیل عدم آشنایی به فن شنا و عدم اطلاع از وضعیت مناطق پرخطر دریا به آب زده و حوادث وحشتناک و تلخی را به بار می‎آورند.

در سال‌های گذشته، غرق شدن همزمان دو برادر، غرق شدن داماد و پدر خانم، غرق شدن همزمان دو پدر به همراه دو نفر از فرزندان و دیگر حوادث تلخ دریا از حوادثی است که رسانه‌ای شد.

در کنار غرق شدن افراد اقداماتی نیز توسط ناجیان غریق برای نجات جان استفاده‌کنندگان از ساحل نیز انجام می‎شود که مطرح کردن آن خالی از لطف نیست.

نجات معجزه آسای نوجوان 13ساله تنکابنی از امواج دریا از جمله اقداماتی است که رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن مطرح کرد.

یدالله صالحی در تشریح جزئیات این حادثه و اقداماتی که انجام شد، اظهار کرد: در پی درخواست کمک شهروندان از مرکز کنترل و فرماندهی عملیات جمعیت هلال احمر استان (EOC)  مبنی بر اینکه نوجوان 13 ساله‌ای که در ساحل تنکابن سرگرم شنا بود گرفتار امواج خروشان دریا شده است تیم‌های امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر تنکابن متشکل از ناجیان غریق، جت‌اسکی و تیم سیار موتوری امداد و نجات بلافاصله با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات پس از انتقال غریق توسط ناجی، عملیات احیا و تخلیه آب از ریه و شکم غریق با موفقیت توسط اعضای تیم امداد و نجات انجام و مصدوم برای انجام بررسی‌های کامل پزشکی به بیمارستان شهید رجایی تنکابن انتقال یافت.

صالحی گفت: این نوجوان تنکابنی ساکن یکی از روستاهای تنکابن بود که به اتفاق دوستان خود برای شنا به دریا رفته بود که براثر بی‌احتیاطی و شنا در منطقه حادثه‌خیز دریا گرفتار شد.

به گزارش فارس، مازندران بیش از 340 کیلومتر ساحل دارد که در بخشی از ساحل  طرح‌های دریا پیش‌بینی شد، در قسمت‌های از دریا امکان ایجاد طرح‌های دریا وجود ندارد، برخی از خانواده‌ها به دلیل عدم آشنایی با فن شنا و نیز عدم آشنایی به مناطق پرخطر دریا اقدام به شنا می‎کنند که نتیجه آن غرق شدن و یا ایجاد حادثه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار