کد خبر: ۲۵۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 28 June 2016
به گزارش تابناک یزد، مدير كل تبليغات اسلامي استان يزد با اشاره به تعدد مساجد در استان دارلعباده‌ي يزد، گفت: تاكنون حدود 70 درصد روحانيون مورد نياز براي مساجد استان تامين شده است.

حجت السلام و المسلمين "سیدمحمدشریف حسینی کوهستانی" كه بمناسبت تاسيس سازمان تبليغات اسلامي به فرمان امام خميني(ره) و روز تبيلغ و اطلاعرساني ديني در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، ضمن بيان اين مطلب افزود: اين در حالي است كه مدارس و ادارت استان نيز براي اقامه نمازهاي جماعت نيازمند روحاني هستند، لذا غالباً از طلبه‌هاي سال‌هاي پنجم تا هفتم حوزه‌هاي عليمه استان براي جبران اين كمبود استفاده مي‌شود.

وي تاكيد كرد: البته در ايام و مناسبت‌هاي ديني نظر به اعزام مبلغان ديني از قم، هيچ كمبود روحاني در مساجد سطح استان نداريم.

حسيني كوهستاني در بخ ديگري از سخنانش رويكرد چند سال اخير تبلغيات اسلامي را رويكرد مشاركتي با مردم در برنامه‌هاي ديني خواند و گفت: خوشبختانه در استان يزد با وجود دو هزار و 500 هيات، موسسه و تشكل ديني و قراني، مشاركت‌ و همكاري‌هاي خوبي را در برنامه‌هاي ديني و مذهبي شاهد هستيم.

وي در همين رابطه به واگذاري برنامه‌هاي قراني تبليغات اسلامي استان به اتحاديه موسسات و خانه‌هاي قراني يزد كه تعداشان به 160 مورد مي‌رسد، اشاره كرد و گفت: چند سالي است كه مجموع اعتبارات قراني تبليغات اسلامي استان در اختيار اين تشكل‌هاي قراني قرار مي‌گيرد.

وي همچنين از ايجاد شوراي هيئات مذهبي استان، ايجاد كانون مداحان استان و ساماندهي تشكل‌هاي و هيئات‌هاي مذهبي استان به عنوان ديگر اقدامات صورت گرفته در همين راستا خبر داد.

حسيني كوهستاني به استفاده ابزاري سوء از تكنولوژي‌هاي نوين توسط دشمنان اسلام اشاره كرد و گفت: خوشبختانه گام‌هاي خوبي براي استفاده از فضاهاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي براي انتقال سريع اطلاعات در جهت توسعه و تبليغ مباحث ديني برداشته شده است.

وي از حمايت‌هاي تبليغات اسلامي استان از پايان‌نامه‌ها و تاليفات ديني نيز سخن گفت و تصريح كرد: در حوزه فعاليت‌هاي پژوهشي امسال تاكنون از هفت پايان‌نامه و تاليفات ديني حمايت صورت گرفته و قريب سه موضوع ديگر نيز در دست بررسي جهت تاييد نهايي است.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: هم‌اكنون در كتابخانه‌هاي شبستان كه در خانه‌هاي عالم روستاها ايجاد شده است، بيش از 61 هزار جلد كتاب جهت برنامه‌هاي فرهنگي از جمله ترويج كتابخواني و برگزاري مسابقات كتابخواني توسط روحاني مستقر در آن روستا، موجود است.

وي تعداد اين كتابخانه‌ها را حدود 80 كتابخانه ذكر و عنوان كرد: تاكنون 83 خانه عالم در روستاهاي استان مورد بهره‌برداري قرار گرفته و 20 خانه‌ي ديگر براي استقرار روحاني در روستاهاي استان در حال ساخت است.

حسيني كوهستاني به فعاليت‌هاي آموزشي اين نهاد نيز اشاره كرد و گفت: مدارس معارف اسلامي صدرا در استان يزد از 11 باب مدرسه، تا پايان سال تحصيلي جديد به 13 باب افزايش خواهد يافت.

وي همچنين با اشاره به برگزاري دوره‌ آموزشي تخصصي مختلف از سوي تبليغات اسلامي استان، بيان كرد: در سال گذشته مجموعاً چهار هزار نفر از آموزش‌هاي تخصصي تبليغات اسلامي استان از جمله دوره‌هاي تخصصي غديرشناسي، دوره‌هاي آموزش مدرس و مربي قران، آموزش تخصصي اصناف پيرامون تجارت اسلامي و دوره‌هاي پيشگيري از اعتياد و موارد ديگر بهره‌مند شدند.

مدير كل تبليغات اسلامي استان از اقدامات عمراني انجام شده تاكنون نيز به ايجاد مراكز و مجتمع‌هاي فرهنگي در تمام شهرستان‌هاي استان بجز بهاباد، ساخت اردوگاه فرهنگي امام جعفر صادق(ع) در روستاي منشاد و تكميل خانه‌هاي عالم از محل اعتبارات دولتي و سفر مقام معظم رهبري به استان، اشاره كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار