مشاور امور بانوان استانداری قزوین:
مشاور استاندار در امور بانوان استانداری قزوین گفت: در نمایشگاههای مد و لباس اسلامی ضروری است الگوهای نوین پوشش اسلامی ارائه شود تا گروههای مختلف بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.
کد خبر: ۲۵۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 29 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مریم بیدخام روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفته عفاف و حجاب که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: هنوز نتوانسته ایم الگوهای قابل توجهی برای بانوان در عرصه پوشش اسلامی ارائه کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با عرضه پوشاک قاچاق که هیچ الگوی اسلامی ندارد مقابله کنیم باید ضمن بستن مبادی ورودی کالای قاچاق در داخل نیز بتوانیم به نیازها پاسخ دهیم و نمونه های جذابی ارائه کنیم.

بیدخام تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس به منظور عرضه الگوی نوین پوشش اسلامی حتی برای سایر کشورهای اسلامی ضروری است و با هماهنگی و استفاده از ایده های نوین باید ما نیز در این عرصه فعال ظاهر شویم.

وی افزود: باید بتوانیم با عرضه پوشاک اسلامی که به صورت قاچاق به کشور وارد می شود و با شعائر دینی ما هم خوانی ندارد مقابله کنیم لذا لازم است محصولاتی ارائه شود که هم شعائر دینی حفظ شود و هم خواسته جوانان در آن مورد توجه قرار گیرد.

مشاور استاندار در امور بانوان استانداری قزوین اظهارداشت: رسانه های گروهی هم می توانند در ترویج پوشش اسلامی همکاری کنند و در این راه الگوهای موفق را معرفی کنند.

وی با اشاره به آیات قرآنی یادآورشد: ضروری است حرمت نگاه به نامحرم در رسانه ها و صدا و سیما تبیین و بازگو شود.

بیدخام در زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت:با شنیدن دیدگاه جوانان در خصوص پوشش باید رفتار  گروههای مختلف مورد بررسی کارشناسی و آسیب شناسی قرار گیرد و راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه شود.

وی در ادامه بیان کرد: برپایی همایش پیاده روی بزرگ بانوان و آسیب شناسی در حوزه تربیت دینی و عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات ورزشی با حفظ حجاب، مسابقات کتابخوانی اینترنتی از کارهایی است که می تواند مورد توجه جوانان قرار گیرد و تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار