فرماندار مهریز گفت: تاکنون زمینه اشتغال افزون بر چهار هزار نفر در واحد های تولیدی و صنعتی این شهرستان فراهم شده است .
کد خبر: ۲۵۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 06 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سید محمد رستگاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد به موقعیت خاص این شهرستان بخاطر قرار گرفتن در کناره جاده اصلی شمال ، جنوب کشور اشاره و زمینه را برای سرمایه گذاری بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون 164 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان مستقر شده که قریب به اتفاق آنها فعال و به تولید مشغول هستند .
وی ادامه داد: همچنین 30 واحد دیگر صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی 600 نفر با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال ساخت است که در صورت تامین تسهیلات مورد نیاز می توانند مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفته و نقش مهمی در توسعه شهرستان داشته باشند .
فرماندار مهریز اظهار داشت: خوشبختانه بخاطر شرایط آب و هوایی ، موقعیت خاص جغرافیایی و وجود زیر ساخت های مناسب در شهرک صنعتی در کنار جاده ترانزیت کشور شاهد استقبال خود سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش هستیم.
رستگاری گفت: تمامی مسئولان اجرایی این شهرستان و دولت با همدلی و همبستگی برای استقبال از بخش خصوصی برای اجرای طرح های مختلف صنعتی و تولیدی بخصوص صنایع پاک و کم آبخواه آمادگی کامل دارند و زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم می کنند .
این مسئول اظهار داشت: در این راستا به تازگی شاهد ورود بخش خصوصی و سرمایه گذار برای فعالیت در زمینه ساخت هواپیما و ایجاد فرودگاهی برای پروازهای آموزشی در این شهرستان هستیم که نقش مهمی در توسعه شهرستان و استان خواهد داشت.
رستگاری در این خصوص ادامه داد: انعقاد قرارداد برای انتقال دانش هواپیماسازی از اروپا و هواپیماسازی ایتالیا برای اجرای طرح در مهریز انجام شده و محل آن زمینی در جاده سیمان تجارت است که در حال کسب مجوزهای لازم برای واگذاری است.
فرماندار مهریز خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر افزون بر 144 طرح عمرانی با سرمایه‌گذاری افزون بر 870 میلیارد ریال در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که از این تعداد 134 طرح با اعتبارات دولتی و بقیه نیز با سرمایه 400 میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی بوده است .
رستگاری در ادامه این گفت و گو مهمترین طرح‌های در دست اقدام شهرستان را عملیات روکش آسفالت 37 کیلومتر باقیمانده محور انار به مهریز در قالب دو قرارداد به مبلغ 80 میلیارد ریال و اجرای تقاطع غیرهمسطح ورودی مهریز با پیشرفت فیزیکی 91 ذکر کرد .
فرماندار مهریز همچنین از اجرای طرح فاضلاب شهر مهریز توسط بخش خصوصی با پیشرفت 31 درصد خبر داد که تاکنون 69 کیلومتر از 285 کیلومتر آن با 220 میلیارد ریال به اتمام رسیده و طرح ادامه دارد .
رستگاری به ساخت کشتارگاه صنعتی در این شهرستان به عنوان یکی از طرح های مهم توسط بخش خصوصی خبر داد که بصورت پیشرفته با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال در حال اجرا است و با قوت عملیات آن ادامه ارد .
وی همچنین به مشارکت خوب بخش خصوصی در این شهرستان برای ایجاد پایانه بار اشاره که تاکنون 40 شرکت حمل و نقل بار نیز در آن مستقر شده و فعالیت خود را انجام می دهند و نقش مهمی حمل و نقل منطقه و استان ایفا می کنند .
فرماندار مهریز ، اجرای طرح بزرگ بندر خشک را که توسط بخش تعاونی در نزدیکی این شهر در حال اجرا است مورد تاکید قرار داد که به شبکه ریلی کشور متصل شده و با بهره برداری آن یک تحول بزرگ در توسعه شهرستان و استان خواهد داشت .
رستگاری به وجود مجموعه معدنی سرب و روی و باریت مهدی آباد بهادران در این شهرستان به عنوان یک ظرفیت منحصر به فرد یاد کرد و تصریح نمود: بر اساس آخرین آمار موجود ذخیره معدن سرب و روی آن 488 میلیون تن برآورد شده که 200 میلیون تن آن قابل استحصال است و معدن باریت این مجموعه نیز داراری 124 میلیون تن ذخیره معدنی است.
این مسئول از قابلیت های بسیار خوب دیگر این شهرستان را موضوع گردشگری ذکر کرد که هم اکنون 600 اثر تاریخی و فرهنگی در منطقه شناسایی شده و از این تعداد 95 مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .
وی از مهمترین این آثار را باغ جهانی پهلوانپور و همچنین کسب دو جایزه معتبر سال یونسکو به کاروانسرای زین الدین و ارگ سریزد در شهرستان مهریز نام برد که خود گویای ظرفیت بالای مهریز در بعد گردشگری است .
فرماندار مهریز همچنین به وجود منطقه حفاظت شده کالمند ، بهادران در کنار جاده اصلی و بین المللی تهران ، بندرعباس در این شهرستان اشاره و گفت: این منطقه منحصر بفرد در 200 هزار هکتار قابلیت تبدیل شدن به پارک ملی و رونق اکوتوریسم در منطقه را دارد.
رستگاری همچنین به لزوم سرمایه‌گذاری برای ایجاد رستوران‌ها و واحدهای بوم‌گردی در سطح شهرستان بخاطر ظرفیت های موجود گردشگری اشاره و از بخش خصوص برای سرمایه گذاری دعوت کرد که بسیار ضروری است .
وی ظرفیت دیگر شهرستان را در در بخش کشاورزی و دامپروری ذکر کرد و توضیح داد: هم اکنون سالانه 35 هزار تن انواع محصول های مختلف کشاورزی از سطح 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان برداشت می‌شود.
این مسئول همچنین به تولید 52 هزار تن شیر، تولید 15 هزار تن تخم‌مرغ ، 10 هزار تن گوشت مرغ و مقادیر زیادی جوجه یک روزه در شهرستان اشاره کرد که ضمن تامین نیازهای منطقه به سایر مناطق نیز ارسال می شود .
رستگاری به لزوم بازنگری در طرح جامع شهر ، انتقال پاسگاه شهید مدنی ، تامین خسارات برای کشاورزان خسارت دیده در بخش کشاورزی ، تجمیع دامداری‌های سنتی داخل شهر ، ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی بخاطر وجود 16 هزار بیمه‌شده ، توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مهریز و تخصیص اعتبارات ملی برای ساماندهی برخی تفرجگاه های شهرستان که جنبه استانی و ملی دارند خواستار شد.
وی ساماندهی ورودی و همچنین مسیر مهریز به یزد را بخاطر حجم زیاد تردد به عنوان دروازه جنوبی استان یزد که هم اکنون وضعیت مناسب ندارد خواستار شد و گفت: این ورودی هم اکنون نامناسب است و باید طرح جامع زیباسازی مسیر از سه راه تنگ‌چنار تا ورودی مهریز و اصلاح جاده تا مرکز استان انجام شود .
شهرستان مهریز با 50 هزار نفر جمعیت دارای یک شهر ، یک بخش مرکزی با پنج دهستان ، 467 آبادی و در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار