کد خبر: ۲۶۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 17 July 2016
به گزارش تابناک یزد،ساسان قربانی دبیرکل انجمن قطعه سازان ایران با انتقاد از سیاست قیمت گذاری خودرو در داخل کشور، تصریح کرد: در همه جای دنیا تولید کننده قیمت را تعیین می کند، اما در کشور ما تولید کننده خودرو را ساخته و شورای رقابت قیمت ها را تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه بالای تولید و رکود حاکم بر بازار فروش ، خودروسازان را با مشکل مواجه کرده ،افزود: خودروسازان و قطعه سازان تنها متقاضی واقعی کردن قیمت ها هستند.

قربانی تصریح کرد: خودرو در سالهای اخیر گران نشده و تنها تغییر ارزش ریال نسبت به ارزهای خارجی موجب تفاوت قیمت نسبت به سنوات گذشته شده به عنوان مثال قیمت پراید در 4 سال گذشته با دلار 1هزار و 260 تومان حدود 8 میلیون تومان بود، این درحالیست که با دلار 3 هزار و 500 تومانی قیمت واقعی این خودرو به 23 میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن سطح کیفی خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی، گفت: برای رفع این مشکل باید شرایط سرمایه گذاری شرکتهای خارجی را فراهم کنیم و با استفاده از دانش روز و تکنولوژی ، رضایتمندی مشتریان داخلی را کسب نماییم.

قربانی تصریح کرد:رضایتمندی مشتری در سه محور کیفیت ، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش باید سرلوحه خودروسازان قرار بگیرد، این در حالیست که این بخش در حوزه بهره وری و رضایتمندی مشتری با شاخص های جهانی فاصله دارد .

*قیمت خودرو کاهش نمی یابد

نعمت بخش رئیس انجمن خودروسازان کشور گفت: قیمت خودروهای داخلی با کیفیت آنها سازگار است چراکه درغیر این صورت کشورهای دیگر خودروهای داخلی ما را خریداری نمی کردند.

وی با اشاره به اینکه قیمت خودرو یک شبه درست نمی شود تصریح کرد: منطقی شدن قیمت خودروهای داخلی تا زمان به بازار آمدن خودروهای جدید حدود 2 سال طول می کشد.

نعمت بخش در خصوص کاهش قیمت خودرو نیز گفت:با صراحت اعلام میکنم که قیمت خودرو کاهش نمی یابد .

وی با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید نسل محصولات در حال تولید عوض شود ، ادامه داد : وقتی شاخص قیمت ها 40 درصد و تورم 15 درصد رشد داشته نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.
باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار