مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه های دانش بنیان، استان و کشور را برای رقابت با کشورهای پیشرفته جهان و ورود به عصر جدید آماده می سازد.
کد خبر: ۲۶۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، بهنام ملکی با بیان این مطلب در جلسه بررسی اولویت های سرمایه گذاری افزود: هر جامعه ای برای حفظ وضعیت موجود اشتغال و درآمد آحاد مردم به سرمایه گذاری جدید نیازمند است، به عنوان مثال یک کارخانه برای حفظ وضعیت کنونی خود باید سالیانه مبلغی حدود 10 درصد از درآمدش را برای جبران استهلاک سالیانه ماشین آلات و تجهیزات کنار بگذارد.
وی با بیان اینکه گام دوم برای توسعه و پیشرفت هر جامعه نوع سرمایه گذاری است و اولویت سرمایه گذاری از اهمیت محوری برخوردار است، افزود: علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه توسعه و بسیج منابع انسانی، سرمایه گذاری در حوزه تولید و صادرات هایتک و دانش بنیان برای استان از الزام های جهش به عصر جدید محسوب می گردد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تصریح کرد: تولیدهای مغز افزاری به جای تولیدهای منبع محور از جمله راهکارهای برون رفت از زنجیره مشکلات کنونی است که شاید بتوان حلقه مفقوده اقتصادی کشور در چهار دهه های گذشته را غفلت عملی از تمرکز منابع در تولیدهای دانش افزاری و هایتک و حتی صنایع با تکنولوژی روز و مدرن دانست.
ملکی با بیان اینکه ما در استان می توانیم اقتصاد دانش بنیان را به صورت آزمایشی اجرا کنیم خاطر نشان کرد: تولید مغز افزای و مرتبط با فکر و علم به عنوان تولید نوین و دانش بنیان شناخته می شود به عنوان مثال کشور فرانسه محصول خرما را نه تولید کرده و نه صادر می کند اما بهترین پا جوش اصلاح شده خرما را به دنیا صادر می کند و الگوی عملیاتی و تجربه شده اقتصاد دانش بنیان را نشان می دهد.
وی گفت: چرا ما نباید گوسفند نژاد شال و قلمه اصلاح شده انگور، داروهای نو ترکیب با صد درصد ارزش افزوده، واکس نانو و پارچه نانو را به خارج از کشور صادر کنیم و تولید دستگاه تصفیه فاضلاب و تبدیل آن به آب شرب، تبدیل ضایعات پتروشیمی را به سوخت و مواد شوینده و موسسه رویان را در قزوین نداشته باشیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اظهارکرد: تا اجماع و فضای فکری و نخبگی استان معطوف به راهبردهای مذکور نشود دستیابی به اهداف تبدیل قزوین به پایتخت دانش بنیان کشور دور از ذهن خواهد بود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار