فرماندار تاکستان گفت: با توجه به وجو بحران آب در استان قزوین به ویژه در تاکستان و بویین‌زهرا ضرورت دارد تا الگوی کشت و همچنین مصرف آب در این دشت‌ها اصلاح شود.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیاوش طاهرخانی در نشست شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان که در محل فرمانداری تاکستان برگزار شد اظهار داشت: امروزه بحران آب یکی از مقوله‌های مهم و جدی در کشور است که اگر به آن توجه کافی نشود، جنگ آینده بر سر آب خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که مصرف کنونی ما در آب بسیار نامناسب و بدون برنامه‌ریزی صحیح است که باید این روند در استان و شهرستان تاکستان اصلاح شود.

فرماندار تاکستان با اشاره به اینکه امور کشاورزی وسیله امرار معاش بیشتر مردم تاکستان است عنوان کرد: مدیریت مصرف آب در مزارع و زمین‌های کشاورزی از یک سو و اصلاح الگوی کشت از سوی دیگر می‌تواند تا حدودی کمبود آب را مدیریت کند چرا که اگر آبی نباشد امرار معاش بسیاری از مردم به خطر می‌افتد.

طاهرخانی شرایط اقلیمی تاکستان را خشک و کم آب دانست و گفت: در این شرایط مدیریت آب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و در این راستا باید کار اجرایی بدون تنش داشته و از طرح موضوعات مداخله گرانه در حوزه کشاورزی و بروز هرگونه تنش در این حوزه جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب و اشاعه الگوهای نامناسب مصرف آب، ادارات مسئول باید با پرهیز از برخورد غیرمنطقی در راستای مدیریت آب برخورد قانونی داشته باشند.

فرماندار تاکستان با تأکید بر ضرورت تسریع در روند احداث سد نهب نیز گفت: احداث این سد می‌توان دمشکلات آبی این شهرستان را برطرف کند این در حالی است که تا آبگیری این سد باید مدیریت مصرف را در دستور کار قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار