کد خبر: ۲۶۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 20 July 2016
به گزارش تابناک یزد، آیین اختتامیه جشنواره صنایع برتر استان یزد با رویکرد اقتصاد مقاومتی، برگزار و از صنایع برتر استان یزد تجلیل شد.

 آیین اختتامیه نخستین جشنواره صنایع برتر استان یزد در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، صنعتگران نمونه استان یزد در زمینه‌های مختلف معرفی و از آنها با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

مهدی جوادپور از صنعتگران نمونه استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور است، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر از دو سوم ارزش افزوده در کشورهای بزرگ دنیا ناشی از بحث دانش و تحقیق و توسعه است.

وی افزود: در کشور ما سخت افزار خیلی زیاد است و هرصنعتگری هم که می‌خواهد برای شروع کارش تسهیلات دریافت کند، متاسفانه از وی نخستین سوالی که برای اعطای تسهیلات پرسیده می‌شود این است که چه ماشین و تجهیزات سخت‌افزاری می‌خواهید برای این کار خریداری کنید.

این صنعتگر نمونه استان یزد گفت: این در حالی است که در حال حاضر سخت‌افزار و مکان شرکت در دنیا از اهمیت پایین تری برخوردار است و دانش و فناوری اهمیت بسیار بیشتری وجود دارد.

جوادپور گفت: به طور حتم می‌توان گفت که در استان یزد سخت افزار لازم برای ساخت موتور هواپیما وجود دارد اما آن چیزی که ما نداریم و لازم است که به وجود آید، دانش ساخت این تکنولوژی است.

محمدرضا رضایی‌نژاد دیگر صنعتگر نمونه استان یزد هم در این مراسم اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک باور به خود و پرهیز از بیگانه پرستی است به این معنی که ما بتوانیم از ظرفیت ها و توانایی های داخلی استفاده کنیم و اگر سرمایه گذار خارجی آمد کمک بگیریم نه اینکه به آنها اتکا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امیدی به کمک آنها نیست و اگر هم بخواهند سرمایه‌گذاری کنند، این اقدام را به صورت پرداخت وام انجام می‌دهند به این صورت که پرداخت مبلغ و سود وام برای آنها تضمین شده باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار