سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسؤولان با عمل به وظایف خود عوامل ایجاد سد معبر در بازارها، میادین، پیاده راه و خیابان‌ها را برطرف کنند.
کد خبر: ۲۶۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس، علی صادقی‌نیارکی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی و اعمال نظم و نظارت بر بازارها و جمع‌آوری سد معبر با توجه به اینکه شهر قزوین سابقه مدنیت، تاریخی و فرهنگی و جایگاه ممتاز از نظر جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: اکنون نحوه‌ی اداره و شرایط حاکم بر بازار میادین تره‌بار به ویژه علاف‌راسته، سپه و خود بازار هیچ هماهنگی و سنخیتی با شأن مردم شهر قزوین ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه وضعیت مطلوب بازارها، میادین، پیاده راه و خیابان‌ها جزو حقوق مسلم مردم شهر و شهروندان است، بیان کرد: این موضوع به دلیل بی‌توجهی مسؤولان همه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که متولی این امر هستند، در رأس آن جزئیات شهرداری‌های مناطق و سازمان ساماندهی میادین وضعیت نامطلوبی دارد.

صادقی‌نیارکی عنوان کرد: در بازارها و میادین برخی افراد به حقوق شهروندی تعدی کرده و سودجویی می‌کنند و موجب اخلال نظم اجتماعی در بازار و میادین می‌شوند که همین موجب رنجش شهروندانی است که برای تهیه مایحتاج خود به مراکز عرضه کالا و میوه و تره‌بار مراجعه کردند.

این مسؤول بیان کرد: در این راستا مسؤولان مربوطه خوب عمل نکردند و مدیران سطح استان قزوین که وقت آن‌ها باید برای کارهای بسیار مهم این استان گرفته شود به موارد این چنینی بپردازند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: از مسؤولان انتظار می‌رود با عمل به وظایف خود موجب اطمینان خاطر و آرامش شهروندان را در بازارها و میادین با رفع کامل سد معبر فراهم آورند.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه پروژه هادی‌آباد بیش از 80 درصد تملک شده و 20 درصد باقی مانده است، خاطرنشان کرد: توقف و بلاتکلیفی اجرای طرح یدپاد شده شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرده است که در این راستا اهتمام ویژه مسؤولان را می‌طلبد تا با به‌کارگیری راهکارهایی این طرح به اتمام برسد.

وی با اشاره به بازگشایی و رفع معارض بلوار امیرکبیر وی مطرح کرد: این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و اقدام شود تا شاهد سوانح رانندگی و موجب خسارت به شهروندان نباشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: رسیدگی به فضای سبز میادین ورودی شهر به ویژه بلوار صنعت که رها شده است چاره‌اندیشی برای امکان صدور اسناد مالکان زحمتکش و شریف مجتمع‌های مینودر از دیگر موضوعاتی است که باید با راهکار عملی تعریف و رفع مشکل شود.

صادقی‌نیارکی اضافه کرد: احداث پیاده‌راه‌ها و فضای سبز  شهرک مینودر، توجه به رفع مشکلات مناطق منفصل شهری از جمله راه ارتباطی نجف‌آباد، اجرای طرح جمع‌آوری و دفع فاضلاب اسماعیل‌آباد و طراحی و احداث طرح تعریض محور قزوین بویین‌زهرا به موضوع راه‌های دسترسی و زیرگذر برای روستای مشعل‌دار برنامه‌ریزی و اقدام مناسب صورت نگرفته است.

این مسؤول ادامه داد: برای رفع مشکلات یاد شده از استانداری قزوین و اداره‌کل مسکن و راه و شهرسازی استان قزوین تقاضا داریم اقدامات لازم را برای رفع آ‌ن‌ها انجام دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: تعیین تکلیف و رفع مشکل ساخت و ساز در بلوار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ساماندهی به منظور سیمای منظر شهری را در یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی شهر قزوین در نظر دارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار