هشدار دادستان قزوین نسبت به پوشش و آرایش افرادی که پوشش آنان خلاف شرع و یا موجب ترویج فساد و یا هتک عفت عمومی می باشد.
کد خبر: ۲۶۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از شاخص‌نیوز، دادستان قزوین در دیدار دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب و اعضا این بنیاد در قزوین گفت: از شهروندانی که با پوشش زننده و غیر اسلامی در انظار ظاهر می شوند انتظار می رود که تمامی مبانی و ملاک های اسلامی که در آموزه های دینی، دستورات و قانونگذاری کشور قرار دارد را رعایت نمایند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بدحجابی جرم است، افزود: با توجه به قوانین ذکر شده رعایت نکردن این موارد به معنای ارتکاب جرم است و فرد بی حجاب یا بدحجاب از منظر قانون، مجرم تلقی می شود.

دادستان قزوین خاطر نشان کرد: امروزه با وجود این همه هجمه ی فرهنگی از سوی دشمنان، حجاب وسیله و ابزاری در جهت حفظ ارزش‌ها محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ حجاب گفت: جامعه ای که در آن زنان و مردان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می شوند جامعه و محیطی آرام و امن و جامعه ای به سوی تعالی و سلامت خواهد بود.

این مقام قضایی گفت: حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه پوشش زن و مرد را شامل می شود ولی این پوشش برای زنان بیشتر نمایان و مورد توجه است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین رعایت و حفظ حجاب را لازمه حفظ  کرامت و حرمت انسانی دانست و تصریح کرد: با توجه به حسایت موضوع و تردد بالای مراجعین به محاکم قضایی خطاب به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مواردی را در خصوص رعایت حجاب توسط مراجعین  یادآور گردیده ایم.

 عضو شورای مسولان قضایی استان در خصوص محتوای نامه ارسالی به حفاظت و اطلاعات دادگستری گفت: نظر به اینکه حفظ و رعایت شعائر مذهبی و شئونات اخلاقی در کلیه مراکز توسط کارکنان و مراجعین لازم و ضروری می باشد. متاسفانه مشاهده می شود برخی از مراجعین با پوشش غیرمتعارف و با آرایشهای غلیظ به مراجع قضایی مراجعه و متاسفانه واحد بازرسی و حفاظت نیز مسامحه در این موارد نموده و به وظیفه خود عمل نمی نمایند و پس از ورود این افراد به مجموعه و برخورد با آنها آثار بدی بجا می گذارد.

وی افزود: موارد فوق الذکر را واحدهای بازرسی و حفاظت فیزیکی دادگستری به دقت انجام و به وظایف ذاتی خود در این خصوص عمل نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی به کرات مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته  و مطالبه عفاف و حجاب و راهکارهای اجرایی گسترش این فرهنگ باید در دستور کار تربیتی خانواده‌ها و نهادهای متولی قرار بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار