مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای تقویت زنجیره تولید و توسعه فعالیتهای این بخش با سهولت بیشتری به بهره برداران پرداخت میشود.
کد خبر: ۲۶۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 20 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سید عبدالکریم رضوی ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین گفت: در بخش کشاورزی مهمترین ابزار سرمایه درگردش است تا بتوان ضمن تامین هزینه های تولید برای توسعه فعالیتها نیز اقدام کرد.

رضوی بیان کرد: با تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بستر خوبی برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره برداران در اجرای طرح های مهم فراهم شده که با استقبال خوب کشاورزان نیز روبرو شده است.

وی گفت: صندوق ظرفیت بسیار خوبی در حوزه غیردولتی است و می تواند در اجرای سیاست های دولت و طرح های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد و این صندوق فقط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را در دستور کار ندارد و می تواند با جذب مشارکت مجامع جهانی به توسعه بخش کشاورزی هم کمک کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور یادآورشد: این صندوق می تواند به توسعه پوشش بیمه ای هم کمک کند و نقش مهمی داشته باشد.

رضوی اردکانی تصریح کرد: سهم دولت از فعالیت‌های کشاورزی صندوق کمتر از ۴۹ درصد و سهم کشاورزان نیز بیش از ۵۱ درصد است و این میزان میتواند تغییر کند.

وی اضافه کرد:هدف این است با حفظ سهم تشکل‌ها به صورت غیر دولتی باقی بمانند چرا که صندوق یک ساختار غیر دولتی و غیرانتفاعی دارد و این وضعیت باید حفظ شود.

رضوی بیان کرد: این صندوق از محل منابع مالی که مردم سرمایه ‌گذاری و اعتباری که دولت تامین می کند تسهیلاتی را باحداکثر سود چهار درصد بدون وثیقه و در موعد مقرر به سهامدارانش به تناسب سهمی که در صندوق دارند پرداخت می‌ کند.

وی گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی می تواند در مسیر تولید تا توسعه، تقویت زنجیره تولید نقش موثری داشته باشد و در این راستا موفق عمل کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور تصریح کرد: در استان قزوین تجربه خوبی در اجرای طرح های کشاورزی مانند آبیاری مدرن و داربستی کردن مزارع و باغات وجود دارد و آمادگی داریم با تقویت صندوق این استان به توسعه کارها شتاب بخشیم.

وی بیان کرد: میزان تولیدات کشاورزی با میزان سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای این بخش همخوانی ندارد لذا ضروری است از تولیدکنندگان این بخش که عمدتا خرده پا هستند حمایت شود.

رضوی اردکانی اظهارداشت: تولیدکنندگان خرده ‌پای زیادی در بخش کشاورزی فعالیت می‌ کنند و بیشتر آنها سر مایه‌های محدودی برای تولیدات کشاورزی خود در بازار دارند که باید حمایت شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت ازتوسعه سرمایه ‌گذاری بخش کشاورزی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان تصریح کرد: بخش زیادی از این کشاورزان خرده ‌پا برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی با مشکلاتی روبرو هستند که باید تمهیداتی اندیشیده شود تا کشاورزان برای دریافت وام بانکی و تامین وثیقه با مشکل روبرو نشوند.

وی گفت: صندوق‌ها ساختار پولی و مالی هستند که وظیفه افزایش بهره‌برداری در بخش کشاورزی را بر عهده دارند وفعالیت آنها بر اساس حمایت دولت و مشارکت مردم شکل گرفته است.

رضوی تصریح کرد: منابع مالی مردم به عنوان سرمایه در اختیار صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی قرار داده می‌شود و برای گردش در بازار کشاورزی، نیازمند حمایت دولتی است.

رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با بیان این‌که وظیفه این شرکت جمع‌آوری اموال مازاد دولت در کنار سرمایه‌های مردم است، گفت: این صندوق‌ با بهره‌مندی از سرمایه مردم و حمایت دولت فعالیت‌های ویژه‌ای با هدف بهبود اقتصاد کشاورزی کشور انجام می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار