رئیس مرکز فوریت‌‌های پزشکی استان گفت : در سال گذشته استان یزد با ۲۴۲ نفر فوتی در حوادث ترافیکی رتبه نخست کشوری در این حوزه را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۲۶۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 21 July 2016
به گزارش تابناک یزد،دکتر"احمد دهقان" در نخستین نشست كارگروه حوادث ترافيكي استان با اشاره ضرورت تدوین برنامه‎‎های منسجم و مستمر در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، اظهار داشت: در سال گذشته، آمار مصدومين حوادث ترافيكي استان، ٣٥ درصد رشد داشته است.

وی تعداد مصدومين حوادث ترافيكي درون شهري و برون شهري را هشت هزار و ٤٨٠ نفر دانست و افزود: علت اصلي ٧٠ درصد فوتي‎‎های این حوادث، ناشي از ضربه مستقيم به سر بود.

این مسئول  با اشاره به ثبت 26 درصدی آمار جان‎‎باختگان حوادث ترافيكي شهري و برون شهري كشور در سال گذشته گفت: اين رقم در استان يزد  46 درصد ثبت شده است.

رئیس مرکز فوریت‌‌های پزشکی استان افزود : ایران در دنیا  در بحث حوادث ترافیکی، رتبه پنجم دنیا رادارامی باشد و در سال گذشته این استان با 242 نفر فوتی در حوادث ترافیکی رتبه نخست کشوری در این حوزه را به خود اختصاص داد.

دهقان تصریح کرد: بر اساس برنامه جامع پيشگيري از بيماري‎‎هاي غيرواگير در موضوع كاهش مرگ و مير حوادث ترافيكي، تا سال ١٤٠٤، تلفات ترافيكي بايد به ميزان ٢٠ درصد كاهش يابد.

كارگروه حوادث ترافيكي استان با همكاري ارگانهاي شهرداري، صدا و سيما، نيروي انتظامي، شوراي ترافيك استان، دانشگاه علوم پزشكي يزد، با هدف كنترل و كاهش حوادث ترافيكي در سطح معابر استان یزد تشكيل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار