کد خبر: ۲۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 23 July 2016
به گزارش تابناک یزد،سرپرست میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري شهرستان ابركوه با رد شايعاتي مبني بر خشك شدن بخش‌هايي از سرو چهار هزار ساله‌ي ابركوه، از تلاش براي توسعه مراکز اقامتی شهرستان جهت ايجاد شب اقامت براي گردشگران خبر داد.

"مجاهد کرباسی" با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان ابرکوه، اظهار كرد: ابرکوه جزو 14 شهر نمونه گردشگری كشور است و تاكنون 400 اثر تاريخي و طبيعي در اين شهرستان شناسایی شده که از ميان نيز 124 اثر در ليست آثار ملي كشور به ثبت رسیده است،

وي به صنايع دستي متعدد اين شهرستان اشاره و اضافه كرد: در حوزه صنایع دستی نیز نمد مالی این شهرستان طي سال گذشته موفق به دريافت نشان ملی از سوی معاونت صنایع دستی کشور شد.

كرباسي از تلاش براي توسعه مراکز اقامتی جهت ايجاد شب اقامت گردشگران در اين شهرستان خبر داد و  دراين باره اعلام كرد: در حال حاضر چهار مرکز بوم‌گردی و اقامتی در ابرکوه فعال است و همچنین یک رستوران سنتی نيز در شهرستان در حال ساخت است.

وي همچنين گفت: هشت سرمایه‌گذار نيز برای ايجاد سفره‌خانه‌هاي سنتی در شهرستان درخواست مجوز داده‌اند که اين موارد نيز در حال پيگيري است و امیدواریم با مرتفع شدن مشکلات اقامتی شهرستان شاهد ميزباني موفق و اقامت بيشتر گردشگراني كه براي بازديد از ديدني‌هاي ابركوه مراجعه مي‌كنند، باشيم.

اين مسئول درباره تعطيلي تنها هتل ابرکوه نیز خاطرنشان كرد: هتل مذكور به خاطر بدهی مالک به بانک، در تصرف بانک قرار گرفته ولي رایزنی‌های متعددي نيز براي بازگشايي آن صورت گرفته است.

كرباسي در بخش ديگري از سخنانش کلیه شایعات مربوط به خشک شدن بخشی از سرو چهار هزار ساله‌ي كشورمان در اين شهرستان را تكذيب و تاکید کرد: خوشبختانه رسیدگی‌های خوبی به اين اثر طبيعي ملي كشورمان مي‌شود كه از آن جمله می‌توان به حصار کشی چوبی اطراف آن، نصب دوربین‌های امنیتی، محوطه‌سازی و مرمت بدنه‌ي سرو اشاره کرد.

سرپرست میراث فرهنگی ابرکوه ادامه داد: البته همه این اقدامات به دنبال تصویب موارد در هیئت امنای سرو که نمايندگاني از فرمانداری، میراث فرهنگی، محيط‌ زيست، شهرداری و شورای شهر در آن عضو هستند، صورت می‌گیرد و هیئت امنا بر کلیه برنامه‌هاي انجام شده در خصوص سرو، نظارت كامل دارد.

وی متوسط فروش روزانه بلیط جهت بازديد از سرو کهنسال را تنها در ماه رمضان چیزی بالغ بر یک میلیون تومان ذكر كرد و گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگري ابركوه نبايد در مورد بازگشت سرمايه‌شان نگراني داشتند چرا كه قطعاً با توجه به پتانسيل‌هاي بالاي گردشگري شهرستان چنين مشكلي اتفاق نخواهد افتاد.

كرباسي در پايان نيز با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت درحوزه گردشگری ابرکوه، گفت: متاسفانه هم‌اكنون اصلی‌ترین مشکل در حوزه گردشگري شهرستان ابركوه، عدم استقبال سرمایه‌گذاران از اين بخش است به نحوي كه مگر سرمایه‌گذار خانه‌ي تاريخي آقازاده كه قرار است اين محل را به يك مركز اقامتي تبدیل كند، سرمایه‌گذاران ديگر متمايل ورود به حوزه گردشگري ابركوه نيستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار