شهردار ابرکوه از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شوراهای اسلامی‌ استان‌های فارس و یزددر شهر ابرکوه خبرداد و افزود: شهرهای استان‌های فارس و یزد با یکدیگر خواهرخوانده خواهند شد.
کد خبر: ۲۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 23 April 2015
به گزارش تابناک یزد، «محمدحسین حاتمی» با بیان اینکه نشست مشترک شوراهای یزد و فارس با عقد تفاهم نامه 10 ماده ای پایان یافت، اظهار کرد: شهرداری و اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی ‌شهر ابرکوه از ابتدای فعالیت پیگیر تعامل با شهرهای همجوار در داخل و خارج استان بوده و هستند.
این مسئول افزود: تاکنون نشست‌هایی با شورای‌های اسلامی‌‌ و شهرداران سورمق و اقلید در استان فارس برگزار شده است و همچنین نشستی علمی‌‌به میزبانی شهرداری ابرکوه و با حضور کارشناسان شهرداری ابرکوه و اقلید انجام شده است. وی ادامه داد: با ارتباطات خوبی که با رئیس سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس و رئیس شوراهای اسلامی‌استان فارس برقرار شد، زمینه شکل گیری این نشست مشترک بین استان‌های یزد و فارس، در شهر ابرکوه فراهم شد.
حاتمی‌گفت: هدف از این نشست، شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره در بین شهرهای همجوار این 2 استان و به ویژه معرفی ظرفیت‌های مختلف ابرکوه یه شهرهای همجوار بود.
شهردار ابرکوه گفت: تبادل تجربیات و اطلاعات بین شوراها قطعا به ایجاد روندهای کاری بهتر در شهرداری‌ها کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به بندهای این تفاهم نامه مشترک بین شوراهای اسلامی ‌استان‌های فارس و یزد گفت: هماهنگی در تعیین عوارض و نرخ عوارض شهرداری‌های شهرهای همجوار دواستان با توجه به تفاوت فاحشی که در شهرهای مختلف در این زمینه وجود دارد، در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این زمینه قرار شد که شوراهای اسلامی ‌استان‌های مذکور، قبل از تصویب این نرخ‌ها با همدیگر مشورت‌های لازم را انجام دهند.
وی همکاری و پیگیری پروژه اتصال راه آهن یزد- فارس را یکی دیگر از بندهای این تفاهم‌نامه عنوان و بیان کرد: همکاری در گسترش گردشگری در شهرهای استان فارس و یزد و به عنوان نمونه برگزاری اردوهای دانش آموزی در شهرهای مختلف دو استان نیز مورد تأکید قرار گرفت.
این مسئول، همکاری در تسریع ساخت راه‌های مشترک که برخی از آنها چند سال است به سرانجام مطلوب نرسیده است و همفکری و تبادل نظر در مورد آسیب‌شناسی شوراها را که اولین وظیفه این شوراها به حساب می‌آید در زمره این تفاهم نامه اعلام کرد. شهردار ابرکوه گفت: پیگیری برای خواهر خواندگی شهرهای این استان‌ها نیز بخش دیگری از این تفاهم نامه بود.
حاتمی‌ افزود: پیگیری بازیافت پس ماندها در شهرهای همجوار استان فارس و یزد که با توجه به هزینه‌های سنگینی که دارد شهرها به صورت مجزا قادر به راه اندازی تأسیسات آن نیستند و یک ضرورت برای هر شهری به حساب می‌آید از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه بود.
به گزارش همشهری ،وی پیگیری کار فرودگاه شمال فارس را که یک نیاز است و سال‌هاست که مردم شهرهای مختلف و همجوار فارس و یزد چشم انتظار آن هستند بند دیگری از این تفاهم‌نامه دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار