رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین گفت: اولین ایده بازار کشاورزی در آذرماه همزمان با هفته پژوهش در راستان قزوین راه اندازی می شود.
کد خبر: ۲۶۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مهرداد محصص مستشاری روز سه شنبه در اتاق فکر کشاورزی استان قزوین که در باغستان برگزار شد اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر نخبگان کشاورزی استان قزوین در تحقق چشم انداز توسعه استان بسیار تاثیرگذار و مهم است.

وی افزود:طرح دانش در مزرعه از پیشنهادهای اتاق فکر کشاورزی و نخبگان است که می تواند با انتقال دانش به مزارع و باغات زمینه افزایش بهره وری در تولید را فراهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می تواند به بهره وری در کار کمک کند و هزینه های تولید را کاهش داده و رقابت پذیری قابل توجهی را با دیگران ایجاد کند.

محصص مستشاری گفت:در حال حاضر 25 شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی استان فعال شده و پایلوت تخصصی توسعه کشاورزی صنعتی در محصولاتی مانند بذر، طیور، شیر، انگور و بهرهوری از آب هستیم و با تولید ایده های جدید در این زمینه فعال شده ایم.

وی اظهارداشت: در شرایطی که باید 50 درصد صادرات کشاورزی از محصولات دانش بنیان باشد این میزان در ایران حدود دو درصد است و در حوزه مقالات علمی که باید به فنآوری تبدیل شود این رقم به 25 صدم درصد رسیده در حالی که در سوئد این میزان 70 درصد است و باید تلاش بیشتری در این بخش انجام شود.

محصص مستشاری اضافه کرد: در مرکز تحقیقات کشاورزی استان 9 بخش فعال شده و 5 ایستگاه مصوب هم داریم که در تحقیقات پسته، انگور، زیتون، و محصولات دیگر کار می کند و سایت یاددهی هم برای آموزش مرغداری ها و زنبورداران و عسل فعال شده است.

وی گفت: 9 پایلوت هم در حوزه ها طیور، پسته، بهره وری آب، گیاهان دارویی، پسته، زیتون، محصولات استراتژیک فعال شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: اولین ایده بازار کشاورزی درآذرماه همزمان با هفته پژوهش راه اندازی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار