مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: پیش بینی، پیشگیری و بازتوانی سه مقوله مهم در زمان وقوع حوادث است.
کد خبر: ۲۶۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 26 July 2016

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: پیش بینی، پیشگیری و بازتوانی سه مقوله مهم در زمان وقوع حوادث است.

به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی اجرای آمادگی مقابله با بلایای طبیعی ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد مانور اظهار کرد: این مانور با هدف آشنایی توانخواهان و جامعه هدف این سازمان با نحوه مقابله با حوادث طبیعی ویژه مراکز بهزیستی و جامعه هدف برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های جسمی معلولان اجرای این مانور و آشنایی آنها با نحوه پناهگیری در زمان وقوع حوادث طبیعی با هدف کاهش تلفات جانی و نقص جسمی آنها ضرورت دارد.

قیصربیگی با اشاره به وجود بیش از 400 مرکز بهزیستی در این استان گفت: این مراکز شامل مهدهای کودک، مراکز نگهداری معلولان و سالمندان، بیماران روانی اعم از روزانه و شبانه، مرکز حرفه آموزی و کارگاه های تولیدی، حمایتی ویژه جامعه است.

وی تاکید کرد: این مانور با مشارکت هلال احمر، آتش نشانی، فوریت های پزشکی، صدا و سیما و نیروی انتظامی برگزار می شود و برای اجرای آن لزوم تدوین مکان یابی از همه مراکز بهزیستی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، برای اجرای این مانور ابتدا محتوای آموزشی از طریق اعضا تعیین و آموزش های لازم برای مراکز و جامعه هدف ارائه شده و سپس بصورت سراسری در مراکز بهزیستی اجرا می شود.

قیصربیگی از تشکیل سه کمیته تدوین محتوای آموزشی، اطلاع رسانی و آموزش و اجرایی از سوی بهزیستی برای اجرای این مانور در استان ایلام خبر داد.

مدیرکل بحران استان ایلام نیز در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی برای اجرای این مانور تاکید کرد و گفت: پیش بینی، پیشگیری و بازتوانی سه مقوله مهم در زمان وقوع حوادث است.

احمد کرمی اضافه کرد: علاوه بر این عموم مردم باید آموزش های لازم را کسب کرده تا با آمادگی لازم در زمان وقوع حوادث طبیعی از میزان تلفات جانی کاسته شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار