استاندار قزوین گفت: ایجاد کانون ریزگرد در مناطقی از استان به وسعت ۱۰۰ هزار هکتار نگران کننده است و جلوگیری از گسترش آن نیازمند مدیریت هوشمندانه، علمی و کارشناسی و اقدام بموقع است.
کد خبر: ۲۶۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ 29 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، فریدون همتی در مراسم معارفه مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین که باحضور مجابی معاون امور مجلس سازمان محیط زیست کشور، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دراستانداری برگزار شد اظهارداشت:اگردرحوزه محیط زیست فرهنگ سازی درستی صورت نگیرد باید منتظر عواقب بیشتری در تخریب این منابع خدادادی باشیم.

استاندار بیان کرد: هر جا که مردم را در امور مشارکت داده ایم به نتایج ارزشمندی رسیده ایم و در محیط زیست هم با وجود تشکل های قوی باید ساماندهی مناسبی صورت گرفته و از این ظرفیت بخوبی بهره مند شویم.

همتی تصریح کرد: اگر مردم در کارها همراه دولت شوند هزینه ها بسیار کاهش یافته و موفقیت ها دوچندان می شود و هر جا به این موضوع بی تفاوت بوده ایم هزینه های سنگینی را متحمل شده ایم.

وی گفت: توسعه و محیط زیست دو موضوع بسیار مهم هستند که باید بتوانیم هماهنگی و سازو کاری بین آنها ایجاد کرده و از تک محوری خارج شویم تا نتیجه کار مطلوب باشد.

استاندار یادآورشد: تمامی طرح های توسعه ای و عمرانی در استان باید پیوست زیست محیطی داشته باشد تا در زمان اجرا با چالش مواجه نشود و هزینه های بیشتری را به دولت تحمیل نکند.

توسعه بیابانها بزرگترین تهدید استان قزوین

وی اضافه کرد: توسعه بیابانها در استان تهدید جدی است و اگر امروز به فکر چاره نباشیم باید منتظر شرایط سختی در آینده باشیم که شاید دیگر جبران نشود.

همتی بیان کرد: اگر کانون ریزگردها در استان کنترل و مدیریت نشود ۲۰ میلیون جمعیت استانهای اطراف و پایتخت شرایط سختی را در پیش خواهند داشت.

استاندار گفت: شاید امروز بتوانیم کانون ریزگردها را دیگر کشورها معرفی کنیم اما اگر کانون ریزگردها در استان مهار نشود و خودمان ریزگرد تولید کنیم آیندگان ما را نخواهند بخشید و باید پاسخگو باشیم.

همتی اظهارداشت: ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان در معرض بیابانی شدن است و در این راستا حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی هم در استانهای البرز و محدوده ای در استان مرکزی وجود دارد که بزرگترین تهدید زیست محیی است که با حمایت سازمان محیط زیست باید برای مهار آن اقدامی جدی شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۲۱ ماهه صدرالدین علیپور مدیرکل سابق، سیاوش شمسی پور به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار