مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته جشنواره مطبوعات استان به علت کمبود اعتبار برگزار نشد، گفت: برگزاری آن در سال جاری نیز همچنان معطل تامین اعتبار است.
کد خبر: ۲۶۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 30 July 2016

سهراب ابراهیمی، مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران درباره برگزاری جشنواره مطبوعات استان اظهار کرد: در سال گذشته برای برگزاری جشنواره مطبوعات و مراسم روز خبرنگار مبلغ 40 میلیون تومان برآورد اعتبار شد که این اعتبار را می بایست استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان می پرداختند، اما این اعتبار به طور کامل از سوی این دو نهاد اجرایی پرداخت نشد.

به گفته ابراهیمی، هر چند که در سال گذشته برای برگزاری جشنواره مطبوعات استان اعلام فراخوان برای ارسال آثار خبری انجام شد و خبرنگاران و عکاسان استان آثار خود را به خانه مطبوعات استان ارسال کردند، با این وجود، این جشنواره به علت کمبود اعتبار برگزار نشد و فقط در روز خبرنگار سال گذشته هدیه ای به فعالان رسانه ای استان تقدیم شد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای برگزاری مراسم روز خبرنگار در 17 مرداد ماه سال جاری نیز نیازمند تامین اعتبار هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم هفته آینده در جلسه ای با حضور استاندار جدید برای برگزاری مراسمی در این روز گفت و گو کنیم.

وی همچنین افزود: درصورتیکه اعتبار لازم تامین شود جشنواره مطبوعات استان را در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهیم کرد.

ابراهیمی همچنین اعلام کرد: طی دو ماه آینده یک دوره کارگاه آموزش خبرنویسی با حضور اساتید این حوزه در بجنورد برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه به اقدام خانه مطبوعات ایران برای تشکیل صندوق اعتباری در زمینه اعطای تسهیلات به فعالان رسانه ای کشور اشاره کرد و گفت: جمع کل آورده فعالان رسانه ای هر استان باید 20 میلیون تومان شود تا فعالان رسانه ای هر استان بتوانند عضو این صندوق شوند.

مدیر عامل خانه مطبوعات خراسان شمالی همچنین افزود: فعالان رسانه ای هر استان که عضو این صندوق شوند باید هر سال مبلغی را در این صندوق سپرده گذاری کنند./اترک نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار