استاندار قزوین با اشاره به اینکه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین بهانه‌ و وسیله‌ای برای جمع‌آوری آثار، خاطرات، فیلم و عکس از شهدا است، گفت: اسناد و مدارک شهدای گرانقدر در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 03 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در نشست ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین که شامگاه سه‌شنبه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا حوزه‌های تأثیرگذار فرهنگی تقویت شود زیرا حوزه‌های فرهنگی حوزه‌های دیگر را تحت تأثیر قرار داده و موجب تقویت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین بهانه‌ و وسیله‌ای برای جمع‌آوری آثار، خاطرات، فیلم و عکس از شهدا است، عنوان کرد: اسناد و مدارک شهدای گرانقدر در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه شهدا سرمایه‌های فرهنگی در جامعه هستند، افزود: ثبت و ضبط آثار و خاطرات شهدا با سرعت و تلاش بیشتری انجام شود چراکه این امر سبب آشنایی جوانان نسل آینده با راه و روش شهدا می‌شود.

همتی تصریح کرد: جمع‌آوری و حفظ آثار و خاطرات شهدا نباید از با نگاه اداری باشد بلکه باید برنامه‌ها با روحیه جهادی و اجرای دقیق وظایف انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: داشتن مدیریت صحیح در منابع مالی، بهره‌مندی از تجهیزات و نیروی انسانی متخصص سبب اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها می‌شود که در این راستا باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کرد.

استاندار قزوین با اشاره به تعامل دستگاه‌های اجرایی با ستاد برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین یادآور شد: اقدامات و برنامه‌های کمیته‌های برگزاری با شرح وظایف کمیته‌ها در راستای اجرای مطلوب برنامه‌ها تطبیق داده شود.

همتی عنوان کرد: اقدامات کارگروه‌ها باید اجرا شود و دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی و همکاری تمام اسناد و مدارک مرتبط با شهدای گرانقدر که به صورت پراکنده است جمع‌آوری، ساماندهی و بایگانی کنند.

وی مطرح کرد: کمیته نظارت و بازرسی در برگزاری برنامه‌های ستاد کنگره 3 هزار شهید استان قزوین فعالیت بیشتری داشته باشد.

استاندار قزوین یادآور شد: استفاده از ظرفیت مردم به عنوان متولیان در راستای تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران می‌تواند راهگشا باشد.

همتی در پایان گفت: هدف کنگره ایجاد بنایی است که شهدا و ایثارگران به فراموشی سپرده نشده و اقدامات صورت گرفته قابل ارائه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار