مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی:
مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت: نرخ اعطاي تسهيلات در بافت فرسوده براي اولين بار با توجه به يارانه‌اي كه دولت براي آن در نظر گرفته، يك رقمي شده و به عدد 8 درصد رسيده است.
کد خبر: ۲۷۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 03 August 2016
محمد پورقربانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: بانک مسکن به عنوان بانكي دولتي و متولي بخش مسكن در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري و اهداف دولت تدبير و اميد چندين نوبت نسبت به بازنگري و روان‌تر کردن شرايط تسهيلاتي و طراحي محصولات جديدي همچون طرح تضمين معاملات فروش اقساطي و حساب اماني اقدام کرده است.

وی افزود: بخش مسكن به عنوان موتور مولد اشتغال در جامعه بوده و خروج مسكن از ركود، موجب پويايي بسیاری از مشاغل و صنايع خواهد بود.

مدیر شعب بانک مسکن استان، ادامه داد: همه نهادها اعم از دولتي و غيردولتي كه به نوعي متوليان بخش مسكن هستند بايد دست به دست هم داده با تسهيل امور و گشايش در كارها زمينه ورود آسان فعالين اين بخش را فراهم آورند.

پورقربانی تصریح کرد: در راستاي همين هدف مهم بانك مسكن از زماني كه وضعيت اين بخش به شرايط كنوني رسيده تلاش کرده تا با ايجاد بستر لازم و بازنگري متوالي، شرايط اعطاي تسهيلات در مسيري قرار دهد كه تسهيلات مذكور با بيشترين سقف ريالي و بيشترين زمان بازپرداخت و كمترين نرخ در كل شبكه بانكي كشور بتواند يكي از مهمترين چالش‌هاي موجود، يعني مشكل نقدينگي و مسائل مالي را به نحو مطلوبي مرتفع کند.

وی بیان کرد: گواه اين ادعا حساب صندوق پس‌انداز مسكن يكم است كه با سقف 120 ميليون تومان در بيرجند و 800 ميليون تومان در ساير شهرهاي استان براي زوجين با مدت زمان بازپرداخت 12 سال و نرخ 11 درصد شرايطي بسيار ايده‌ال براي خانه‌دار شدن آحاد جامعه به وجود آورده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان تصریح کرد: در كنار حساب مذكور و شرايط فوق العاده آن، نرخ اعطاي تسهيلات در بافت فرسوده براي اولين بار با توجه به يارانه‌اي كه دولت براي آن در نظر گرفته، يك رقمي شده و به عدد 8 درصد رسيده است.

پورقربانی گفت: اين موضوع فرصتي ويژه براي همه هم استاني‌ها بوده كه از شرايط ايجاد شده نهايت بهره برداري لازم را ببرند.

وی در تشريح طرح تضمين معاملات به عنوان خدمتي جديد در بانك مسكن اظهارکرد: در اين طرح مشكل سازندگاني که قصد فروش واحدهاي ساخته شده را دارند ولي از طرفي نگران عدم بازپرداخت اقساط از سوی خریدار هستند حل شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان ادامه داد: با توجه به شرايط سخت اقتصادي، خريداران امكان پرداخت كل بهاي ساختمان را به صورت نقدي نداشته و متقاضي پرداخت بخشي از ثمن معامله به صورت اقساطي به مالك هستند كه بانك در اين ميان با ارائه خدمت جديد طرح تضمين معاملات اين مشكل را با تضمين پرداخت اقساط توسط خريدار در سررسيد حل کرده است.

پورقربانی تصریح کرد: بانك حداكثر به ميزان ۵۰ درصد ارزش کارشناسی ملک و حداكثر تا سقف مبلغ 150 ميليون تومان معامله را تضمين مي‌كند.

وی افزود: حداكثر مدت زمان فروش اقساطي طرح تضمين معاملات 50 ماه و حداكثر میزان اقساط ماهیانه نيز 3ميليون تومان خواهد بود.

مدیر شعب بانک مسکن استان گفت: افزايش قدرت خريد خريداران مسكن بدون افزايش سقف تسهيلات مسكن، ترغيب فروشندگان به پيش فروش واحدهاي در حال احداث و تامين مالي طرح‌هاي نيمه تمام بدون استفاده از منابع بانكي با اطمينان از اينكه پس از تكميل و آماده شدن اسناد و انتقال واحدها امكان دريافت بخش عمده‌اي از ثمن معامله از شرايطي است كه اين طرح براي انبوه‌سازان و خريداران مسكن فراهم مي‌كند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار