سهم پرداختی از جیب مردم در قبل از اجرای این طرح از حدود 40 درصد اکنون به زیر 10 درصد و برای روستاییان نیزحدود سه درصد رسیده است.
کد خبر: ۲۷۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 05 August 2016
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از افزایش پرداخت چهار برابری پرداخت حق بیمه هزینه های درمانی پس از اجرای طرح تحول سلامت در کشور خبر داد.
محمدجواد کبیر عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: پرداخت حق بیمه هزینه های درمانی از 40هزار میلیارد ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت از سوی دولت و سازمان های بیمه ای به بیش از 160هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که سهم پرداختی از جیب مردم در قبل از اجرای این طرح از حدود 40 درصد اکنون به زیر 10 درصد و برای روستاییان نیزحدود سه درصد رسیده است.
کبیر شمار بیمه شدگان زیرپوشش بیمه سلامت در کشور را بیش از 40 میلیون نفر اعلام کرد و افزود: حدود 11 میلیون نفر از این تعداد در دولت یازدهم و از زمان اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان بوده است.
وی با بیان اینکه 23 میلیون نفر از این تعداد مربوط به روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر است، گفت: از این مجموع نیز حدود چهار میلیون و 500 نفر در شهرهای زیر 20 هزار نفر ساکن هستند.
وی ابراز داشت: یک برنامه راهبردی در سازمان بیمه سلامت کشور بر اساس سند چشم انداز توسعه ، اصول 29 و 43 قانون اساسی و سیاست های کلی نظام برای استان های سراسر کشور تدوین در حال عملیاتی شدن است.
کبیر با اشاره به برگزاری یازدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت کشور در یاسوج در روزهای 16و 17 مرداد نیز گفت: یکی از اهداف مهم این همایش آشنایی ، بررسی تفصیلی و اشراف بیشتر کارکنان نسبت به این برنامه عملیاتی و راهبردی است.
مدیرعامل بیمه سلامت کشور گفت: رشد دانش و آگاهی جامعه به منظور توانمندسازی آنها نسبت به استانداردهای بیمه ای و حفظ جایگاه و شان بیمه شده امری ضروری بشمار می رود.
وی ابراز داشت: سازمان بیمه سلامت با چهار کارکرد و رویکرد مهم از جمله حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش بیمه همگانی، بهره مندی عادلانه از خدمات و اطمینان از تضمین کمیت و کیفیت خدمات از طریق خرید ایفای نقش می کند.
وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم سازمان بیمه سلامت در دولت یازدهم توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله استان کهگیلویه وبویراحمد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار