مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هزار و 730 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی و استانی برای تکمیل و بهره برداری از چهار عنوان پروژه راه و شهرسازی استان در هفته دولت هزینه شده است.
کد خبر: ۲۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 08 August 2016
مهدی جعفری در گفت و گو با ایرنا افزود: بهره برداری از 85 کیلومتر احداث باند دوم بزرگراه با 920 میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله این پروژه هاست که این رقم در دیماه سال 95 به 145کیلومتر بزرگراه افزایش می یابد.
وی از آسفالت120 کیلومتر راه روستایی با هزینه 270 میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت خبر داد و گفت: همچنین طرح روکش و بهسازی 250 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان با هزینه 260 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به احداث و بهسازی 40 کیلومتر از راههای فرعی استان یادآور شد: در این ارتباط مبلغ 280 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شد که هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: برای تمام عملیاتی که در حوزه راه های استان از جمله احداث، آسفالت، روکش، بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راهها انجام می شود قیر رایگان از سال گذشته تاکنون توسط وزارت راه و شهرسازی بین اداره های کل راه و شهرسازی استان ها توزیع شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان چندی پیش طول راه های استان را 16 هزار و 222 کیلومتر ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 404 کیلومتر بزرگراه یک طرفه و هزار و سه کیلومتر راه اصلی در استان وجود دارد.
وی طول راههای فرعی را سه هزار و 691 کیلومتر، طول راه های روستایی را 11 هزار و 160 کیلومتر (آسفالت 5168 کیلومتر) و طول راه های شریانی استان را حدود دو هزار کیلومتر ذکر کرد که 70 درصد راه های استان هنوز نیاز به روکش دارد.
وی افزود: خراسان جنوبی در زمینه راه های شریانی رتبه پنجم، آزاد راه رتبه 31، بزرگراه رتبه 13، راه های اصلی رتبه هفت، راههای فرعی و راه های روستایی نیز رتبه پنجم کشور را داراست.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار