نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در خصوص فیش‌های نجومی گفت: جای سؤال است که چگونه دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی کشور با اطلاع از این قصه پیگیر فیش‌های نجومی نبوده و تا رسوایی آن سکوت کرد.
کد خبر: ۲۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین که به مناسبت هفته خبرنگار صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علل گرفتاری‌های افراد جامعه بیان نکردن حقیقت‌هایی است که باید مطرح شود.

وی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران استان قزوین ادامه داد: قشر خبرنگار مظلوم‌ترین قشر جامعه بوده و بدون هیچ‌ گونه مزایایی بالاترین حقوقی که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، 300 هزار تومان است.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خبرگزاری‌ها و خبرنگاران نباید به حساب اینکه ممکن است محاکمه شوند از گفتن حقایق سر باز زنند و حقیقت‌های جامعه را نادیده بگیرند چراکه بازگو نکردن حقایق جامعه، خیانت است.

حسینی عنوان کرد: حقایق تلخ جامعه باید مطرح و شفاف‌سازی شود حتی اگر به جرم بازگو کردن این حقایق آدمی روانه زندان شود.

وی با بیان اینکه بازگو نکردن حقایق تلخ جامعه خیانت محسوب می‌شود، یادآور شد: دربند افتادن به خاطر بازگو کردن حقایق جامعه بهتر از آن است که حقایق گفته و مطرح نشود و پشت پرده خیانت‌ها شکل بگیرد چراکه اگر روزی به خود بیاییم فساد تمام جامعه را فرا می‌گیرد.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: فاش شدن فیش‌های نجومی مسؤولان، کاری خدایی بود و خدا را شاکر هستیم که این اتفاق رخ داد؛ چطور ممکن است دستگاه نظارتی متوجه این موضوع نشده باشد، مسلماً متوجه شده و اما از گفتن حقایق سر باز زده است.

حسینی در خصوص فیش‌های نجومی گفت: جای سؤال است که چگونه دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی کشور با اطلاع از این قصه پیگیر فیش‌های نجومی نبوده و تا رسوایی آن سکوت کرد؛ فاش شدن فیش‌های نجومی برای خیلی‌ها دردناک و سنگین بود.

وی مطرح کرد: فاش شدن فیش‌های نجومی موجب شکایت بسیاری از افراد شد که چرا آبروی نظام را به خطر انداخته‌اند در صورتی که این طور نبوده و با فاش شدن این فیش‌ها آبروی مفسدان برده شده و اسرار آن‌ها نیز فاش شد.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در راه نظام خون‌های بسیاری داده‌ایم که این نوع فسادها در جامعه رخ نداده و ریشه‌کن شود.

حسینی ادامه داد: وقتی رسانه‌ای از گفتن حقایق سر باز می‌زند و حقایق را در پشت پرده پنهان می‌کند، موجب می‌شود تا خودسانسوری در فساد شروع شده و این خودسانسوری نیز همچون موریانه به جان نظام بیفتد و در این راستا وقتی همگان متوجه آن می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته و تنها ظاهر نظام باقی مانده و از درون تهی شده است.

وی گفت: فساد همچون موریانه نظام را پوک می‌کند و سکوت و بی‌تفاوتی نیز موجب نابودی جامعه می‌شود.

نماینده سابق مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رسانه‌ها باید از دشمنان سرسخت و از مبارزان اصلی با فساد در جامعه باشند حال این فساد در هر کجا و هر کس و هر مسؤولی انجام داده است باید بازگو شود.

حسینی افزود: رسانه‌ها و خبر‌گزاری‌ها در گفتن حقایق باید شجاع و امانتدار باشند و نباید مراعات شرایط و حال مسؤولان را بکنند و تصور جایگاه هر مسؤولی و ترس از عواقب آن موجب کتمان حقایق شود.

وی بیان کرد: فعالیت خبرنگاران و رسانه‌ها باید خدایی باشد آنچنان که وقتی فعالیتی را انجام می‌دهند پیش خدا و وجدان خود آرامش داشته باشند چراکه خبرنگاران فسادی را که در جامعه به وجود می‌آید با رسوایی جلوی آن را گرفته و آرامش را به جامعه هدیه دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار