شهردار قزوین، این شهر را به عنوان شهری نمونه در معیارهای لازم برای بهره مندی از شاخص های شهری نام برد.
کد خبر: ۲۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 10 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  ایرنا، مسعود نصرتی در جلسه دبیرخانه دائمی مجمع شهرهای اسلامی افزود: در حال حاضر با توجه به ارزشیابی صورت گرفته، شهر قزوین به عنوان شهری است که دارای حائز رتبه مطلوبی برای برخورداری از رشد و توسعه پایدار برخوردار است.
وی با اشاره به استانداردهای SDG تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با ارتباطی که با شهرهای اسلامی برقرار می شود رشد و توسعه پایدار را برقرار کنیم که این منظر باید هم افزایی علمی را برای تعالی شهرهای اسلامی داشته باشیم.
نصرتی با تاکید بر مطرح شدن مسیری که شهرهای اسلامی در سطح جهانی باید طی کنند یادآور شد: در حال حاضر دو برنامه تمام شده و در آستانه برگزاری هبیتات 3 هستیم در این برنامه بحث محیط زیست در سکونتگاه های بشر یکی از مهمترین بحث های مطروحه است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست با بیان اینکه قزوین به عنوان محل دبیرخانه دائمی مجمع شهرهای اسلامی مطرح است اظهارکرد: از همین جهت شهر قزوین از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید تلاش کنیم این شهر با جدیت کار خود را دنبال کند.
محمد مجابی با اشاره به اینکه برنامه اسکان بشر ملل متحد 20 سال یکبار برنامه ریزی می کند، افزود: در حال حاضر دو برنامه تمام شده و در آستانه برگزاری هبیتات3 هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این برنامه بحث محیط زیست در سکونتگاه های بشر یکی از مهمترین بحث های مطروحه است، به نگاه جمهوری اسلامی ایران به بحث محیط زیست اظهارکرد: در اسناد بالادستی مواردی در مورد اهمیت بحث محیط زیست یافت می شود و در اصل پنجاهم قانون اساسی، سند چشم انداز 20 ساله کشور به بحث محیط زیست مطلوب اشاره می کنند.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر در کشور با بحران های متعدد محیط زیستی مواجه هستیم افزود: بحث آلودگی هوا ناشی از فعالیت های انسان و گرد و غبار از مسائل جدی است که تعداد زیادی از کلانشهرها و شهرها را در بر می گیرد همچنین بحث آب و مدیریت پسماند از بحران های جدی کشورهاست که در حوزه شهری با آن مواجه هستیم. بر این اساس مقام معظم رهبری در 17 اسفند سال 93 سخنرانی ویژه ای برای مسئولین محیط زیست ایراد کردند.
مجابی بر اهمیت حفظ محیط زیست تاکید داشت و ادامه داد: همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای اعمال نظرات مقام معظم رهبری، پیش نویس سیاست های کلی محیط زیست را آماده کرده اند که در آبانماه سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.
وی اظهارکرد: این سیاست ها دارای 15 ماده است در مواد گوناگون سیاست ها به بحث آب، خاک، تنوع زیستی، اقتصاد سبز، جرم انگاری تخریب و آلودگی محیط زیست، مشارکت مردم، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در محیط زیست، استفاده از فناوری سازگار با محیط زیست پرداخته شده است.
این مسئول سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یکی از مواد سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست که به بحث امروز ارتباط دارد دیپلماسی محیط زیست موجود در ماده 15 است، گفت: در این ماده تاکید شده باید با تمامی کشورها ارتباط مناسب برای فراهمی محیط زیست مطلوب فراهم شود.
مجابی با بیان اینکه در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه یکی از رویکردهای اصلی کشور ما بحث محیط زیست است گفت: در حوزه شهرها یکی از برنامه هایی که در هبیتات 3 مورد توجه قرار گرفته، CPI یا شکوفایی شهری است که با محورهای مختلفی مد نظر قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار