رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مناسب‌سازی خیابان‌های منطقه یک شهرداری قزوین از جمله سبزه میدان برای تردد معلولان در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۷۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، چهارشنبه شب، محمدرضا صدیقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: همه انسان‌ها به اندازه توان خود حق استفاده از امکانات شهری را دارند.

وی با اشاره به مناسب‌سازی شهری بیان کرد: باید مناسب‌سازی معابر فرعی و اصلی در دستور کار قرار بگیرد تا شهروندان قزوینی اعم از افراد عادی و معلولان به راحتی بتوانند در شهر عبور و مرور و تردد کنند و از امکانات شهری برخوردار شوند.

صدیقی با بیان این پیشنهاد که مناسب‌سازی را از یک منطقه شهر قزوین شروع کنیم، ابراز کرد: با حلوا حلوا گفتن دهان انسان شیرین نمی‌شود، مسئولان مربوطه باید اقدامات لازم برای مناسب‌سازی را از یک محلی شروع کنند.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که بیشتر معلولان از امکانات اداره کل بهزیستی و هلال احمر برخوردار می‌شوند بهتر است مناسب‌سازی شهری از خیابان سبزه میدان واقع در منطقه یک شهرداری قزوین در دستور کار مسئولان قرار بگیرد و انجام اقدامات لازم آغاز شود.

رئیس کمیسیون شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: معلولان ضعیف هستند به همین دلیل باید طراحی مناسب‌سازی شهری به خوبی انجام گردد و سپس تبدیل به عمل شود به گونه‌ای که معلولان آن را لمس کنند.

وی با بیان اینکه هنوز مناسب سازی معلولان را به درستی انجام ندادیم، اظهار کرد: باید شیوه‌نامه‌های مناسب‌سازی شهری به نهادهای دولتی و غیر دولتی ابلاغ شود و شهرداری قزوین نیز از این طرح حمایت ویژه کند.

در ادامه این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه چندین سال است که کارگروه مناسب‌سازی شهری تشکیل شده است، بیان کرد: با این وجود پیاده‌روهایی که تاکنون بازسازی و بهسازی شدند چرا به موضوع مناسب‌سازی توجه ویژه نشده است.

علی فرخزاد اظهار کرد: باید در اجرای پروژه‌ها به موضوع مناسب‌سازی شهری توجه شود تا دوباره برای مناسب‌سازی پروژه‌ها، اعتباری تخصیص نیابد زیرا همین موجب می‌شود متحمل هزینه‌های بی‌شماری شویم.

وی با بیان اینکه باید تمهیدات ویژه در مناسب‌سازی شهری در نظر گرفته شود، ابراز کرد: باید نظارت عالی بر اجرای پروژه‌ها باشد، تا ساختمان‌های اداری، تجاری و خدماتی براساس مناسب‌سازی شهری احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار