مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از صدور هزار و 731 مورد رای سازشی در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ 27 April 2015

ناصر شیخی  اظهار کرد: میانگین زمان رسیدگی به شکایات در سنوات دورتر به بیش از یک ماه هم رسیده بوده، لیکن با اصلاح فرایندها، تجهیزات و همچنین اضافه شدن نیروها، امروز رسیدگی به شکایات در کمتر از 10 روز امکانپذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه مکلفند رسیدگی به شکایات را ظرف کمتر از دو هفته انجام دهند به کاهش هیئت‌های تشخیص و افزایش شوراهای سازش در استان به عنوان دیگر دستاورد اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام ایجاد سازش بین کارفرما و کارگر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر بیش از 580 شورای سازش در استان فعالیت می‌کنند.

شیخی گفت: در سال گذشته بیش از پنج هزار و 100 دادخواست کارگری به این اداره واصل و برای نزدیک به هزار و 731 مورد از این تعداد رای سازشی صادر شده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های واصله به هیئت حل اختلاف نیز در این مدت بیش از هزار و 471 فقره بوده است، خاطرنشان کرد: 35 درصد از این پرونده‌ها به صورت سازشی رسیدگی شده است.

شیخی به اجرای هشت طرح طبقه‌بندی مشاغل اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران حوزه روابط کار 47 شورای اسلامی کار، و بیش از 148 تشکل کارگری و کارفرمایی و کانون‌های مرتبط در راستای تعامل بین کارگر و کارفرما و تحقق اصل سه جانبه‌گرایی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: صدور آرای سازشی در مراجع حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال 92 به میزان دو درصد رشد داشته است.

وی نظم و انسجام در فعالیت‌های واحد روابط کار، تقویت شوراهای سازش، ارائه مشاوره قبل و حین رسیدگی به پرونده‌های دادخواهی همکاری سه جانبه اعضای مراجع و همچنین اطلاع‌رسانی صحیح موازین قانونی را از مهمترین عوامل این موفقیت دانست.

شیخی گفت: با تقویت شوراهای سازش دورنمای بهتری در حل اختلاف طرفین کار پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به لزوم ایجاد تعامل مثبت و سازنده میان تشکل‌های کارگری-کارفرمایی جهت ایجاد رونق اقتصادی در کارخانجات و جلوگیری از رکود صنعتی، از نمایندگان کانون انجمن‌های صنفیکارگری استان خواست تا در این زمینه قدم‌های جدی و جدیدتری بردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: با هدف حل و فصل و کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی به دنبال گسترش شوراهای سازش در کارخانجات و انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار