مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق گفت: با اجرای طرح های جوار معدنی و تکمیل زنجیره فولاد این شهرستان به قطب صنعتی معدنی تبدیل می شود.
کد خبر: ۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 28 April 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدجواد عسکری با بیان اینکه زیر ساخت های صنایع جوار معدنی آماده شده است، افزود: آهنگ رشد این طرحها با متوسط 25 درصد پیشرفت فیزیکی در سال 94 ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اجرای طرحهای جوار معدنی را از اولویت های سالجاری عنوان کرد و در مورد کارخانه فولاد کسری گفت: هم اکنون آب، برق، خط آهن، حفر چاه ،گرفتن خط تلفن، ایجاد کارگاه و حصار کشی این کارخانه انجام و تکمیل شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آعاز می شود.

وی ادامه داد: اسناد مربط به طرح فولاد کسری بافق تهیه و تحویل شده و بزودی سه شرکت اروپایی، کره ای و چینی فعالیت خود را برای ساخت این کارخانه یکهزار میلیون تنی شروع خواهند کرد.

عسکری میزان سرمایه گذاری این طرح را 15 هزار میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح علاوه بر جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی، زمینه اشتغال 600 نفر نیز بطور مستقیم فراهم شود.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، طرح گندله سه چاهون بافق را مهم خواند و اظهار کرد: در سالجاری تلاش می کنیم این طرح که خوراک کارخانه فولاد کسری این شهرستان را تامین می کند به پیشرفت قابل توجه ای دست یابد.

این مسوول به طرح اصلاح خط فرآوری و کیفی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق هم اشاره کرد و افزود: قرار بود این طرح مهم تا پایان سال گذشته به بهره برداری برسد اما برخی از قطعات آن از خارج وارد نشد که مجدانه پیگیر آن هستیم.

عسکری اضافه کرد: طرح اصلاح خط نقش مهمی در بهبود، افزایش فرآوری و ارتقای کیفیت و عیار سنگ آهن بافق و سه چاهون از 52 عیار به 67.5 عیار دارد.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هم چنین بدهی ناشی از دو درصد عوارض فروش مواد معدنی به عمران و آبادانی شهرستان بافق را یاد آور شد و گفت: در سال 93 حدود 170 میلیارد ریال از این بابت بدهی داشتیم که 110 میلیارد آن تسویه شده و مابقی به محض تامین نقدینگی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شهرستان بافق در سالهای گذشته مغفول مانده است، تصریح کرد: اگر هر سال 10 تا 15 درصد به کار های عمرانی توجه شده بود امروز این شهرستان در جایگاه بسیار خوبی قرار داشت و شاهد شهری آرام و آباد با سرعت دادن به کارهای فرهنگی بودیم.

عسکری به اکتشاف یکسری محدوده های معدنی در سنگ آهن بافق هم اشاره کرد و افزود: اگر در این محدوده ها به نتیجه مطلوب برسیم معدن سنگ آهن چغارت عمر دوباره ای خواهدیافت و نور امید به فرداهای بهتر در دل مردم این شهرستان روشن خواهد شد.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت ذخیره گاه یک سوم سنگ آهن کشور است و از این تعداد جمعیت افزون بر 70 درصد به نوعی به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران وابستگی دارند.

بافق در فاصله 110 کیلو متری یزد و سنگ آهن چغارت در فاصله 12 کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

هم اینک بیش از پنج هزار و 400 نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و شرکت های زیر مجموعه آن به کار اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار