کد خبر: ۲۸۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 02 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با تاكيد بر اهميت آموزش همگانی در راستاي كاهش حوادث و تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان، از کاهش هفت درصدي حریق و حادثه در پنج ماه نخست امسال در شهر يزد نسبت به سال گذشته خبر داد.

"سیدعباس میرشمسی" در مورد عملکرد امسال سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی یزد، گفت: در پنج ماه نخست امسال حدود 699 مورد حریق و 619 مورد حادثه در سامانه 125 آتش‌نشانی یزد ثبت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته در بحث حریق نه درصد و در بحث حادثه چهار کاهش یافته است.

وي با اشاره به کاهش هفت درصدی حریق و حادثه در شهر یزد، افزود: آمار نجات یافتگان حوادث پنج ماه ابتدایی امسال 100 نفر و مجروحین 55 نفر بوده است.

میرشمسی بهسازی و مدرن کردن تجهیزات را یکی از ضرورت‌های دستگاه های امدادی نظیر آتش‌نشانی عنوان کرد و ادامه داد: خرید نردبان هیدرولیکی 56 متری با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال از جمله اقدامات شاخص آتش‌نشانی یزد در پنج ماه نخست امسال است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر 9 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر یزد فعال است،‌ گفت: بحث ساخت و تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی از دیگر وظایف سازمان آتش‌نشانی در راستای حفظ و تأمین امنیت شهری است.

اين مسئول، آموزش شهروندی را یکی از عوامل موثر در کاهش حریق و حادثه در شهر و استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: هرچه اطلاع و آگاهی مردم از مدیریت حوادث بالا برود،‌ شاهد کاهش بیش از پیش آمار مجروحین در حوادث مختلف خواهیم بود.

وي در بخشي از سخنانش نجات جان انسان‌ها، اطفای حریق و جلوگیری از هدر رفت ثروت‌های ملی را از مهمترین رسالت‌هاي سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ذكر كرد و گفت: بررسی نقاط مختلف، ظرفیت‌ها و معایب شهری به منظور تأمین ایمنی عمومی از دیگر وظایف تعریف شده براي آتش‌نشانی است.

مدیر عامل آتش‌نشانی يزد، آموزش درون و برون سازمانی را از جمله اقدامات این سازمان در راستای کاهش حوادث دانست و بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی یزد، آمادگی برگزاری دوره‌های مقدماتی امداد و نجات برای تمام اقشار جامعه،‌ دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دارد.

ميرشمسي در پايان نيز با بیان این که تمام ارتباطات سازمان آتش‌نشانی از طریق بی‌سیم انجام می‌شود،‌ گفت: تجهیز سازمان آتش‌نشانی یزد به سیستم ارتباطی دیجیتال و بی‌سیم‌های مدرن از دیگر اقدامات انجام شده از ابتدای سال تاکنون است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار