سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کرمانشاه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از شرکت بیش از 32 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی و رشته‌های حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و ... طی سال‌های قبل در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 04 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ،در خصوص برگزاری مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن آغاز دهه نخست ماه ذی‌الحجه، اظهار داشت: توجه به دستورالعمل کتاب نورانی قرآن کریم یکی از راهبردهای موثر برای خنثی‌سازی اسلام‌هراسی و جلوگیری از تحریف عقاید مسلمانان از سوی دشمنان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بر حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه توجه و عمل به دستورات قرآن کریم را در جلوگیری از تهاجمات فرهنگی غرب موثر دانست و بهترین درمان بهبود جامعه اسلامی را ترویج فرهنگ قرآنی در کشور عنوان کرد.
عباسیان به برگزاری موفق سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کرمانشاه با مشارکت بیش از یک‌هزار و 994 نفر اشاره کرد و افزود: حدود 700 نفر از متسابقان در رشته حفظ کل قرآن کریم در این مرحله از مسابقات در سطح استان به رقابت سالم و قرآنی پرداختند و اجرای این مسابقات با حضور داوران بین‌المللی به نحو مطلوب و شایسته در کرمانشاه انجام شد.
وی با بیان اینکه تعداد حفاظ کرمانشاه در سال‌های قبل اندک بود، خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رشادت شهدای هشت سال دفاع مقدس، در امنیت کامل شاهد رونق این محافل نورانی و قرآنی هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیش از 32 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی و رشته‌های حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل، داعاخوانی و... طی سال‌های قبل مشارکت کردند.
رئیس ستاد برگزاری سی و‌ نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم کرمانشاه بیان کرد: از کل متسابقان این مرحله از مسابقات استانی کرمانشاه 208 متسابق و چهره قرآنی به مرحله استانی راه یافتند و طی رقابت در جوی دوستانه و صمیمی نفرات برتر شامل 13 نفر انتخاب شده و به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کردند.
این مسؤول انجام فعالیت‌های قرآنی در همه عرصه‌های جامعه را خدمت‌رسانی انسان‌های برتر جامعه برای حفظ ساحت مقدس قرآن کریم در پیش‌گاه مقام پروردگار متعال توصیف کرد و گفت: باید هر انسان مومن و متعهدی با هر میزان توانایی که دارد رنگ و بوی جامعه را به عطر دل‌انگیز قرآن تزیین کند.
وی برگزاری این مرحله از مسابقات استانی قرآن کریم را فرصت مغتنمی برای رفع ابهام و اشکالات متسابقان عنوان کرد و گفت:برگزاری آزمون و ایجاد رقابت در بین متسابقان و چهره‌های قرآنی در ارتقای سطح کیفی دانش و فعالیت فرهنگی و قرآنی جامعه قرآنی استان کرمانشاه موثر واقع خواهد شد.
به گفته عباسیان،استان کرمانشاه با داشتن مردمی متدین و باایمان، وجود علمای برجسته و خانواده‌های مذهبی دارای ظرفیت بالایی در عرصه‌های قرآنی است و باید استعداد و نخبه‌های قرآنی در مراحل کشوری و بین‌المللی مطرح شوند و در این راستا بسترسازی مناسبی در ارتقای سطح کیفی کلاس‌های تخصصی قرآن کریم ایجاد شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه جامعه قرآنی در هر شهرستان کلاس تخصصی قرائت و حفظ قرآن کریم برگزار و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه حمایت لازم را در این راستا انجام می‌دهد،گفت:استعدادهای برتر به رقابت‌های کشوری راه پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه نخبگان استان را امسال به شهرستان‌های استان کرمانشاه اعزام می‌کنیم و بحث تفسیر و بیان مفاهیم قرآن کریم بسیار اهمیت دارد،تصریح کرد: این کلاس‌های تخصصی در این استان با کیفیت هر چه بیشتر راه‌اندازی می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار