مدیرکل تعاون قزوین:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به فعالیت 650 فعال در این استان اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها در سازمان‌دهی سرمایه‌های خرد مردم نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۲۹۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 05 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مسعود بابایی در حاشیه افتتاح شرکت تعاونی روستای چناسک شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: در حال حاضر 650 تعاونی فعال در بخش‌های توزیعی، تولیدی و خدماتی در استان قزوین فعال است.

وی افزود: حدود 90 تعاونی در حوزه مسکن در استان قزوین وجود دارد که از طریق این تعاونی‌ها بیش از 14 هزار واحد مسکونی به افراد متقاضی واگذار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون اساسی 25 درصد اقتصاد از طریق تعاونی‌ها باید تأمین شود، انتظار داریم که مسؤولان شهرستانی و کشوری در کمک به تعاونی‌ها که نهادهای مردمی است مساعدت کرده تا بتوانند نقش تأثیرگذار خود را در حد اقتصاد ملی به نحو احسن ایفا کنند.

بابایی با اشاره به  افتتاح چند تعاونی طی هفته تعاون در استان قزوین اضافه کرد: همایش تقدیر از تعاونی‌های برتر به مناسبت این هفته در استان قزوین برگزار می‌شود که از 11 تعاونی برتر این استان در آن تجلیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مسؤولان شهرستان آبیک دو شرکت تعاونی روستای زیاران و چناسک افتتاح شد و در همایش تقدیر از تعاونی‌های برتر استان قزوین از شرکت تعاونی معدنی کوشا شهرستان آبیک تجلیل می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: با تشکیل تعاونی‌ها، سرمایه‌های کوچک و خرد مردم به سرمایه‌های بزرگ تبدیل شده که مردم ذی‌نفع هستند و برکات بیشتری نصیب آن‌ها می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: تشکیل تعاونی‌ها در تقویت بنیه اقتصادی مردم و نیز سازمان‌دهی و هدفمند کردن سرمایه‌های خرد آنان نقش بسزایی دارد که مردم با مزایای بیشتر از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

بابایی عمده مشکلات را در بخش تعاونی‌های مسکن ذکر و ادامه داد: از جمله مشکلات موجود در این تعاونی‌ها، می‌توان به عملکرد نامطلوب برخی از اعضای هیأت مدیره، افزایش رقم دریافتی از اعضای تعاونی‌ها و بی‌توجهی به کیفیت ساخت و ساز در برخی موارد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به واگذاری بیش از 14 هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی، طبیعی است که درصدی هم انحراف وجود داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار