آشفته بازار پروازها در اردبیل
آمارها حکایت از آن دارد که شرکت های هواپیمایی، اغلب هواپیماهای خیلی کهنه و قدیمی را به خط هوایی اردبیل روانه می کنند.
کد خبر: ۲۹۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 07 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که پروازهای آسمان دیروز به دلایل نامعلومی لغو شد و تأخیر بیش از 7 ساعته پرواز دیشب و صبح امروز نیز مسافران هوایی را سرگردان کرد عده‌ای از مسافران و گردشگران مقابل دفتر مدیریت فرودگاه اردبیل تجمع کرده و اعتراض شدید‌الحن خود را به وضعیت آشفته پروازهای فرودگاه اردبیل، تأخیرها و ابطال‌های مکرر اعلام کردند.

در این بین نقطه قابل توجه وضعیت بغرنج برخی از بیمارانی بود که قصد سفر به تهران را داشته و ضروری بود در مهلت معین تحت عمل جراحی قرار گیرند و این بیماران برای نشان دادن اعتراض خود در صندلی‌های فرودگاه اردبیل دراز کشیده و از شدت بیماری خود و بی‌توجهی مسؤولان در ابطال و لغو پروازهای مکرر شکوه کردند.

جالب است در بین این مسافران که از شب گذشته منتظر انجام پرواز بودند و صبح امروز نیز پرواز لغو شد عده‌ای تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذارانی بودند که از این شرایط فرودگاه اردبیل به شدت ناراحت شده و و اعلام کردند که دیگر حاضر نیستند به خاطر این شرایط در اردبیل برای سرمایه‌گذاری و مراودات سیاسی حضور پیدا کنند.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل هم در مورد تاخیرهای مکرر در پروازهای فرودگاه اردبیل معتقد است که به غیر از پروازهایی که به خاطر هوای بد و ابری در زمستان لغو می شود،  بیشتر تاخیرها مربوط به کهنگی و قدیمی بودن هواپیماهاست!

در هفته‌های اخیر بارها با خبرگزاری فارس هموطنان تماس برقرار کرده و گلایه‌های خود را به اشکال مختلف از ابطال و تأخیر پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کردند به طوری که به سادگی و به سهولت خلبانان حاضر نیستند در هوای مناسب و شرایط مطلوب نیز در فرودگاه اردبیل نشست و برخاست کنند.

این در حالی است که فرودگاه اردبیل دو باند متقاطع دارد و برای خرید تجهیزات این فرودگاه میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری شده  در حالی که مسؤولان در اظهارنظری متفاوت نسبت به این تأخیرها و ابطال‌ها واکنش عادی نشان داده و تنها به عذرخواهی بسنده می‌کنند به طوری که گاه رسانه‌ها را نیز متهم به بزرگنمایی این ماجراها می‌کنند در حالی که در 10 روز اخیر به صورت مکرر پروازهای فرودگاه اردبیل لغو شده و این لغو پروازها و تأخیرها سرگردانی و ناراحتی هموطنان به ویژه مسافران و گردشگران ورودی به استان را به همراه داشته است.

از گذشته برخی ها بر این باورند که موقعیت قرار گیری نامناسب فرودگاه اردبیل به عامل تاخیر و کنسلی پروازها تبدیل شده و پروازهای محدود را به محدودیت به مراتب بیشتری مواجه ساخته است.

به تعبیر برخی، مسئولان سابق استان با اصرار یکی از نمایندگان قبلی، فرودگاه با خرید اراضی کشاورزی در مکان فعلی احداث شد و محل پیش بینی شده مابین اردبیل و سه راهی سرعین با وجود تاکیدات کارشناسان به واقع شدن مکان فعلی در محل گردنه حیران و درست در موقعیتی که مه دریاچه خزر مرتبا در پروازها اختلال ایجاد می کند، مورد بی توجهی قرار گرفته است.

آمار کنسلی فرودگاه که در اغلب مواقع از سوی فرودگاه استان اعلام نمی شود به شکل ملموس در برنامه مسافرت مسافران و مشتریان دائمی سفرهای هوایی سایه انداخته است. تا جایی که با کوچکترین مه، وزش باد، گرفتگی ابرها و بارش برف و باران دعای مسافران برای کنسل نشدن پروازها آغاز می شود.

در وضعیتی که فرودگاه اردبیل عملا با محدودیت های خدمت رسانی به دلیل موقعیت قرار گیری خود مواجه است به نظر می رسد باید تلاش خود را برای توسعه پروازها به شکل مقبول و متناسب با نیاز مشتریان افزایش دهد.

چرا که بسیاری از مسافران با مشاهده وضعیت خدمت رسانی در فرودگاه اردبیل سفر سه ساعته به یکی از استان های همسایه و سپس سفر هوایی از این استان به هر مقصدی که بخواهند را ترجیح می دهند و این روند رو به افزایش است.

استان اردبیل به دلیل قابلیت های منحصر به فرد گردشگری و توریستی، نیازمند زیرساخت های اساسی و نوین ارتباطی و حمل ونقلی بالخصوص حمل و نقل هوایی است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
باسلام بخشی از مشکلات ما ناشی از کتمان کردن مقصران اینگونه کارهای رانتی است اگرمسوولان ذیربط بموقع اطلاع رسانی میکردند که کدام نماینده آن دوره بانی این اشتباه درمکان یابی فرودگاه شده مردم دیگر به هیچوجه به نامبرده رای نمیدادند که در مجلسی مهمتر از مجلس شورای اسلامی عضو شود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
سلام به اطلاع آن دسته از آقایان که ادعا می کنند فرودگاه اردبیل درجای مناسبی قرار نگرفته برسانید .اولا فرودگاه شوخی بردار نیست اگر درمحل مناسبی نبوده چرا دوباره خطا نموده ومیلیاردها پول برای خرج باند دوم کردند. دوما فرودگاههایی که مه گیراندپرواز انجام نمی شود اینها فقط بهانه ای بیش نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
تبعیض ازاول بوده وخواهدبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار