کد خبر: ۲۹۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 17 September 2016

به گزارش تابناک یزد،نسرپرست جمعیت هلال‌احمر استان بر ضرورت راه‌اندازی امداد هوایی یزد تأکید کرد و افزود: آشیانه امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر استان با کمک‌های مدیریت بحران استان ساخته شده است و برای تکمیل آن نیز مبلغ قابل توجه اعتبار نیاز است.

 «عباس احدپور» با اشاره به این‌که یزد در مرکز محورهای مواصلاتی کشور قرار گرفته و آمار تصادفات آن بالا است، بر ضرورت تسریع در تکمیل پایگاه هوایی تأکید کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مشکلاتی در راستای تکمیل آن وجود دارد به نحوی که با نبود بودجه مواجه شده‌ایم اما به محض این‌که منابع اعتبار تکمیلی، حل شود با جدیت نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد.

احدپور افزود: برابر مقررات جمعیت هلال‌احمر کشور در صورتی که مالکیت پایگاه هوایی به جمعیت هلال‌احمر استان واگذار شود، تکمیل و تجهیز پایگاه از هزینه‌های جاری بودجه کشوری انجام خواهد شد اما هنوز این مهم میسر نشده است.

به گفته‌ی وی، برابر جلسات گذشته مقرر شده است که مدیریت بحران استان، پایگاه مذکور را تکمیل و به‌منظور بهره‌برداری در اختیار هلال‌احمر قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان یزد خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این مهم، علاوه‌بر این‌که در شرایط اضطراری و حوادث خاص در بعد وسیع، مجموعه آشیانه باید جهت انجام عملیات امداد و نجات بطور کامل در اختیار جمعیت هلال‌احمر استان باشد تا نسبت به انجام خدمات امدادی، نقل و انتقال کالاها و تجهیزات لازم در امدادرسانی حوادث و حتی مصدومین احتمالی اقدام کند، واحدهای ذی‌ربط دیگر می‌توانند در زمان‌های غیر اضطرار در قالب تفاهم‌نامه‌های بین بخشی با هلال‌احمر استان به‌صورت موقت از این امکانات بهره‌برداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار