کد خبر: ۲۹۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 18 September 2016
به گزارش تابناک یزد،همایش "سبک زندگی سالم در دوران سالمندی " به همت واحد پيشگيري اداره بهزيستي اردكان در مسجد جامع ترک آباد اين شهرستان برگزار شد.

 "امیر ولی عضدزاده" ريیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیه برگزاری این همایش، گفت: این همایش پيرامون دو محور سلامت جسم و روان برگزار شده و شركت‌كنندگان در همايش با انواع اختلالات جسمانی شایع دوران سالمندی، پیشگیری، درمان و بازتوانی در مشکلات جسمی سالمندان، تغذیه دوران سالمندی، مراقبت‌های پرستاری(از پیشگیری تا بازتوانی)، سالمندی و ورزش، جایگاه سالمندان در اسلام، اختلالات روحی و روانی دوران سالمندی، نیازهای فرهنگی و معنوی سالمندان، نقش خانواده(فرزندان) در مراقبت از سالمندان و اوقات فراغت سالمندان آشنا مي‌شوند.

وي با اشاره به آمار 8.5 درصدي جمعيت سالمندان استان يزد، افزود: جامعه سالمندی ما در حال افزایش بوده و افرادی که در این گروه سنی هستند، در معرض مشکلات جسمی و روانی بوده و نیاز است که پژوهش‌هایی در این زمینه انجام گیرد تا سطح سلامت این قشر از جامعه افزایش یابد.

عضدزاده افزود: در این همایش سعی کردیم به جنبه‌های مختلف سلامت این قشر از جامعه توجه کنیم، در بعد جسمانی به برخی بیماری‌های شایع و مراقبت‌های مورد نیاز خواهیم پرداخت و در بعد روانی نیز سعی داریم توانمندی این افراد را در زمینه مراقبت از خود ارتقا دهیم.

ريیس بهزیستی اردکان در پايان تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت سالمندان در تمام جوامع از جمله کشورمان لازم است ضمن توجه خاص به مسائل سالمندان به دنبال یافتن راهکارها و استراتژی‌های لازم برای بهبود کیفیت زندگی آنها باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار