مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از تامین جهیزیه 20 نو عروس با کمک 730 میلیون ریالی از محل عواید موقوفات استان در ایام عید سعید غدیر خم خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 20 September 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام حسین زارع زاده اظهار داشت: اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش یکی از رسالت های اصلی ادارات اوقاف و امور خیریه است که در همین راستا و از محل عواید موقوفات مرتبط با کمک به ازدواج جوانان در شهرستان‌های یزد و اردکان و با هزینه‌کرد رقمی بالغ بر 730 میلیون ریال جهیزیه 20 نو عروس تامین شد.

وی بیان کرد: از این برنامه در مراسم جشن ولایت علوی امامزاده سید جعفر محمد (ع) که در روز عید سعید غدیر بعد اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به خرید کالاهای ایرانی برای تامین وسایل اصلی جهیزیه  نو عروسان با پشتوانه اقتصادی وقف افزود: اگر حقوق موقوفات توسط مستاجران پرداخت شود و اجاره بهای املاک وقفی به روز رسانی شده و با نرخ واقعی وصول شود، تعداد بیشتری از محرومان می توانند از عواید وقف بهره‌مند شوند.

زارع‌زاده، خشکسالی های سال های اخیر در استان یزد را عامل اصلی پایین بودن نرخ بهره وری در موقوفات دانست و عنوان کرد: 67 درصد موقوفات استان یزد اراضی کشاورزی است که یا با حداقل اجاره بها اداره می شوند و یا به علت کمبود آب بدون استفاده رها شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار