شهردار ساری در جشن بزرگ 13 رجب مطرح کرد:
من به شما قول دادم پادگان ساري را آزاد كرده و به باغ شهر تبديل مي كنم اما دردمندانه بگويم برخي از همين شهر مانع شدند و آنرا از طريق مزايده به بخش خصوصي دادند اما در برابر شما مردم ساري اعلام ميكنم تا من هستم نمي گذارم...
کد خبر: ۳۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 02 May 2015
جشن بزرگ سیزده رجب با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران مسئولین شهری و اعضای شورای شهر ساری به همت شهرداری این شهر برگزار شد.
به گزارش تابناک مهدی عبوری شهردار ساری با اعلام اینکه چرا اصفهان اصفهان شد و ساري ،ساري ماند گفت:آنها در كنار سازندگي و عمران و آبادي به احياي مفاخر و بزرگان خود پرداختند ، آنها انديشمندان و نام آوران خويش را قدر دانستند و نام و ياد آنها را زنده نگهداشتند ، چه مي دانستند و مي دانند ، احياي فرهنگ يك شهر جز احياي بزرگان و انديشمندان و نام آوران تحقق نمي يابد ، آنها ابنيه تاريخي و مكان هاي باستاني خود را محترم شمردند و براي آنها ارزش قائل شدند .ما نيز بايد اينگونه باشيم و بزرگان خويش را بشناسيم و به ديگران معرفي كنيم. ساري مهدبزرگاني است كه در تاريخ كم شمار هستند از معمار بزرگ بغداد كه يك ساروي بود تا پدر علم پزشكي جهان و بزرگترين رياضي دان تاريخ ، از اولين حاكم اولين حكومت دوازده امامي تا صاحب ابتجاج . ج
مع البيان و بالاخره علامه ابن شهر آشوب كه افتخار شيعيان جهان محسوب مي گردد همه و همه كهكشاني از فقاهت و دانش هستند كه با كمال تاسف گمنام مانده و از نظرها دور نگهداشته شده اند .علاوه بر اين مفاخر بي بديل در ساري آثار تاريخي بسيار ارزشمندي وجود دارد كه بايد اقدام به حفظ آنها كنيم .
شهردار ساري پس از برشمردن اين چهره هاي ارزشمند به حماسه سازان دفاع مقدس اشاره كرد و با برشمردن نام اسوه هاي مقاومتي چون شهيد نوري و مهدوي افزود : متاسفانه اين بزرگان هم گمنام مانده اند ؛ كساني كه جان بر كف نهادند تا ما امشب و هر شب در كمال آرامش و آسايش گرد هم آمده و طعم شيرين زندگي را بچشيم .وظيفه ما و همه مردم ساري شناخت درست اين اسوه هاي علم و دانش و مجاهدت است .
وی در ادامه سخنان خود با بيان اين مطلب كه شايد اين آخرين سخنراني من ،در جمع شما باشد محروميت و عقب ماندگي ساري را يك دغدغه ديرينه براي خود دانست و گفت : وقتي از بافت قديمي ساري يا كوچه هاي هزار توي آن مي گذريم كه هيچ نقشه و ترتيبي ندارد سوگمندانه از خود مي پرسم چه كساني پشت ساخت و سازهاي اينگونه بودند كه مجال دادند شهر من و شما چنين بي حساب رشد كند . من گاه احساس و باور مي كنم كه وارث يك شهر ويرانه هستم .
وقتي آنگاه با اشاره به جشن باشكوهي كه برگزار شده است به سيزده پروژه اي اشاره كرد كه ده پروژه آن مورد بهره برداري قرار مي گيرند و سه پروژه ديگر كلنگ زني مي شوند . از پل ذغالچال تا پل چمران ؛ از كانالهاي عظيمي كه در پيوند با مهار آبهاي سطحي در جاي جاي ساري نصب شده اند تا دو پارك محله ديگر كه جمع پارك محله هاي دوران عبوري را به پانزده پارك مي رساند . از فاز دوم ميانگذر شمالي و خيابان بيست متري شهيد سيد عماد مهدوي . از سه دوربرگردان شفا و ميانرود و مقابل ميدان تره بار تا ميدان ابن شهرآشوب .
عبوری در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اين مطلب كه براي افتتاح پروژه هاي شهرداري ساري از هيچ مقام و مسئولي دعوت نمي كنم مگر آنكه به وعده هايي كه به شما مردم دادند عمل كنند و يا براي احقاق حقوق حقه شما از هيچ تلاشي فروگذار نباشند .
همانطور كه در افتتاح پل اول ذغالچال از هيچ مسئولي دعوت نشد و فقط خانواده معظم شهيد عليرضا نوري حضور داشتند براي اين سيزده پروژه از هيچ مقام و مسئولي دعوت نكردم .
وي آنگاه به چند پروژه ديگر اشاره كرد و با برشمردن اهميت آنها گفت : پارك جنگلي كوهستاني سكو تپه از آن جمله است كه 1200 هكتار مساحت دارد و به اميد خدا در يك زمان بندي دقيق طي چهار سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد . شهربازي نيز از آن جمله است . اين شهربازي كه بزرگترين شهربازي كشور خواهد بود در زيباترين نقطه شهر و استان يعني بام شهر احداث خواهد شد . اين نكته را هم بگويم كه وقتي ما از اين پروژه ها سخن مي گفتيم برخي ما را مسخره مي كردند اما به آنها مي گويم همانگونه كه بوستان ملل طي صد روز احداث شد اين پروژه ها را نيز با قدرت و صلابت به پايان مي رسانيم.
در بخش ديگري از سخنان خود ترفندها و توطئه هاي بدخواهان را مورد بررسي قرار داد و گفت : من به شما قول دادم پادگان ساري را آزاد كرده و به باغ شهر تبديل مي كنم اما دردمندانه بگويم برخي از همين شهر مانع شدند و آنرا از طريق مزايده به بخش خصوصي دادند اما در برابر شما مردم ساري اعلام ميكنم تا من هستم نمي گذارم با تغيير كاربري اهداف و منافع خود را دنبال كنند و بايد اين محل به يك باغ شهر بزرگ تبديل شود .
عبوري در همين پيوند با اشاره به تخريب ها و تهمت ها و توطئه ها افزود : من مانند آنها نيستم، به شهر و شهروندان آن عشق مي ورزم و اگر لازم باشد از آنها حمايت هم مي كنم چون فرزند سار ي هستند و من نيز خود را فرزند اين شهر مي دانم . بنابراين به آنها مي گويم دست برداريد و براي رشد و توسعه شهر سنگ اندازي و مانع تراشي نكنيد ، در شهرداري به روي شما باز است بياييد با هم براي آبادي شهر خود گام برداريم . مگر عبوري جاي كسي را تنگ كرده است يا مگر جاي كسي را گرفته است .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار