دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای استان مازندران از تمدید فعالیت طرح های سالم سازی دریای این استان تا دوم مهر ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 22 September 2016
 خبرگزاری صدا و سیما ، عیسی طوسی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی خبرنگار مانا اظهار داشت : بر اساس آخرین آمار اعلام شده از ابتدای خرداد ماه تا به دیروز، 78 نفر درآبهای استان مازندران غرق شده اند.
 
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای استان مازندران با اشاره به اینکه، میزان غرق شدگی گردشگران در آبهای مازندران در مدت مشابه سال گذشته 86 نفر بوده است، گفت: امسال هشت نفر کمتر غرق شده اند.
 
وی ادامه داد: شهرستان نوشهر با 18 نفر غرق شدگی، همچنان بیشترین میزان غرق شدگان را در میان سایر شهرستان های ساحلی استان به خود اختصاص داده است.
 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تاکید کرد: دلیل این امر نیز به ورود بیشتر گردشگران به این شهرستان مربوطه می شود.
وی به تلاش بیشتر مسئولان استان مازندران برای تداوم روند کاهش غرق شدگی در آبهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: در سال 92 شاهد غرق شدگی 215 نفر گردشگر بوده ایم که هم اکنون این رقم به 78 نفر رسیده است.
 
وی با تاکید بر اینکه نجات حتی یک نفر نیز برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امیدواریم میزان غرق شدگی در آبهای مازندران به حداقل ممکن رسد.
 
طوسی از نجات بیش از سه هزار و 266 نفر گردشگر که در دریا در حال غرق شدن بوده اند توسط ناجیان غریق خبر داد و گفت: این رقم در نوع خود بسیار قابل توجه است و از تلاش سخت ناجیان غریق در نوار ساحلی مازندران حکایت دارد.
 
دبیر ستاد ساماندهی طرح های دریای مازندران تصریح کرد: اکثر غرق شدگان در شرایط نامناسب به دریا رفته اند و نسبت به تذکرات ناجیان غریق بی توجهی کرده اند.
 
این مقام مسئول در استان مازندران، بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص آشنایی مردم با مخاطرات شنا کردن در دریا از طریق رسانه ها و به خصوص فضای مجازی تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی مردم تصور می کنند شنا کردن در دریا با استخر تفاوتی ندارد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه امسال غرق شدگی ناجی غریق نداشته ایم، بیان کرد: البته امسال ناجیان غریق بیمه مسئولیت مدنی شده اند تا اگر دچار سانحه شدند بتوان خسارات آن را از طریق بیمه تامین کرد.
 
به گفته مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، حدود هزار نفر ناجی غریق در طرح های سالم سازی دریا و نقاط خطر آفرین استان مازندران به طور مستمر از ابتدای خرداد ماه امسال مشغول خدمات رسانی به گردشگران بوده اند.
 
طوسی یادآور شد: پیش از این مدت زمان فعالیت طرح های ساماندهی دریا در مازندران از 31 خرداد ماه تا 31 شهریور ماه اعلام شده بود اما باتوجه به تعطیلات عید سعید غدیر در روزهای پایانی تابستان و ایجاد امکان سفر بیشتر برای گردشگران، مدت زمان فعالیت طرح های ساماندهی دریا تا دوم مهر ماه تمدید شد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان کرد: هر ساله میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارائه خدمات رفاهی و تفریحی در استان مازندران افزایش می یابد.
 
به گفته وی، ارائه این خدمات به این میزان زیاد از حجم گردشگر ورودی به استان مازندران با بذاعت اندکی که در توان استانداری مازندران است صورت می گیرد و هیچ گونه اعتبار ملی برای کمک به استان در این خصوص تخصیص نمی یابد.
 
وی اذعان داشت: لازمه بهره برداری مناسب از دریا و درآمدزایی از آن، ایجاد زیرساخت های لازم است که دولت باید نسبت به ایجاد آن اقدام کند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران یادآور شد: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز می تواند در تحقق این مهم موثر باشد اما به دلیل وجود مشکلات فراوان در سرمایه گذاری گردشگری دریایی در بیشتر مواقع شاهد عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در توریسم دریایی هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار