کد خبر: ۳۰۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 26 September 2016

به گزارش تابناک یزد،معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به رشد 18 درصدی قبولی دانشجویان این دانشگاه از اختصاص 12 مدال و لوح تقدیر المپیاد علمی امسال به دانشجویان علم پزشکی یزد خبر داد.

 محمود نوری شادکام با اشاره به ظرفیت‌های علمی و انسانی استان یزد در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد در المپیاد علمی امسال، موفق به کسب رتبه ششم کشوری از بین 59 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی شد.

وی تصریح کرد: در المپیاد علمی امسال که در چهار حیطه اصلی استدلال بالینی، علوم پایه، فلسفه و مدیریت و یک حیطه جانبی فلسفه برگزار شد، دانشجویان علوم پزشکی یزد 12 مدال و لوح تقدیر را به خود اختصاص دادند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد، پس از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، تبریز، شیراز و اصفهان، موفق به کسب جایگاه ششم کشوری در المپیاد علمی امسال شد.

نوری‌ شادکام در ادامه با اشاره به رشد 18 درصدی آمار قبولی دانشجویان در امتحانات دانشنامه تخصصی گفت: امسال، 55 درصد دانشجویان پزشکی در امتحانات دانشنامه تخصصی نمره قبولی کسب کردند و این در حالی است که میانگین قبولی در امتحانات بورد تخصصی در کشور، حدود 40 درصد است.

وی خاطرنشان کرد:امسال 71.5 درصد دانشجویان دانشکده دندانپزشکی یزد هم موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: از بین 13 دانشجوی نمونه کشوری وزارت بهداشت، سه دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی یزد در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه‌ای حضور داشتند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در پایان گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 800 دانشجو در مقاطع کاردانی تا فلوشیپ، در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشغول به تحصیل شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار