مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از جذب بیش از 12 هزار مشترک و نصب 9 هزار انشعاب گاز طبیعی در استان در مدت 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 08 October 2016
به گزارش تابناک یزد،منوچهر فلاح  افزود: در شش ماه نخست سال جاری، 12 هزار و 300 مشترک جدید جذب و 9 هزار و 400 انشعاب گاز نصب شده که بر این اساس تاکنون در استان یزد، 380 هزار مشترک گاز طبیعی جذب و 211 هزار علمک نصب گردیده است.
وی با اشاره به 365 کیلومتر شبکه گذاری در سال جاری خاطرنشان کرد: تاکنون در استان مجموعاً هفت هزار و 650 کیلومتر شبکه فولادی و پلی اتیلن احداث گردیده و 19 شهر و 252 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند .
مدیرعامل شرکت گاز یزد اضافه کرد: این امر موجب بهره مندی 99 درصد جمعیت شهری، 67 درصد جمعیت روستایی و در مجموع 94 درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی شده است.
فلاح یادآور شد: با اجرای عملیات گازرسانی به بهاباد ، تنها شهر باقیمانده استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل خواهد شد ضمن آنکه عملیات گازرسانی به 113 روستا در حال انجام است.
** لزوم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی در ایام محرم
مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در ادامه با تاکید بر رعایت توصیه های ایمنی و مصرف بهینه گاز از سوی برگزار کنندگان مجالس سوگواری در مکان های اجتماع عزاداران حسینی افزود: شرکت ملی گاز ایران با ارائه 10 راهکار ایمنی خواستار رعایت الگوهای مصرف بهینه و ایمن توسط عزاداران حسینی در حسینیه ها، مساجد، هیئت های مذهبی و تکایا در دهه اول ماه محرم شده است.
فلاح درباره 10 راهکار ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز گفت : از هرگونه دستکاری کنتور و رگلاتور و انشعابات داخلی این مراکز خودداری و در صورت نیاز قبلاً با شرکت ملی گاز ایران و یا با تلفن 194 تماس حاصل کنید.
وی اضافه کرد: خودداری از هر گونه انشعاب جدید بدون تأیید سازمان نظام مهندسی ساختمان ، پرهیز از اتصال شیلنگ های غیراستاندارد و با فاصله زیاد برای استفاده بخاری و اجتماع نکردن در اطراف بخاری های گازی و قرار ندادن مواد اشتعال زا در نزدیکی بخاری و وسایل گرمایشی گاز سوز از دیکر راهکارهای ایمنی است.
این مسئول خودداری در استفاده از پلوپز، اجاق گاز و دستگاه های غیر استاندارد برای گرم کردن اماکن عزاداری، استفاده نکردن از دستگاه های بدون ترموکوپل و قطع کننده گاز همچون سماورهای بزرگ خطرساز بوده ، قرار ندادن بخاری های گازی در نزدیکی چادر تکیه ها و حسینه ها ، استفاده نکردن از بخاری های گازی بدون دودکش ، استفاده از بست های فلزی برای محکم کردن شیلنگ های اجاق گاز و بخاری را از دیگر نکات ایمنی فصل سرما عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت گاز یزد در پایان گفت: احساس خواب آلودگی، سرگیجه و تهوع از نشانه های ابتدایی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است در این صورت در ابتدا نسبت به خاموش کردن وسایل گازسوز باز کردن درها و منافذ خروج هوا اقدام و سپس با شماره 194تماس گرفته شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار