عضوکمیسیون بهداشت مجلس درباره مشکلات حقوقی ادغام اورژانس به هلال احمر، گفت: بهتر است اورژانس جاده‌ای با هلال احمر ادغام شود، مشکلات حقوقی نیز ناشی از مبادله املاک و افراد است ولی ادغام اورژانس جاده‌ای به هلال احمر این معضلات را ندارد.
کد خبر: ۳۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد، احمد آریایی‌نژاد درباره ادغام اورژانس با هلال احمر، اظهار داشت:‌ بدون‌شک اجرای چنین طرحی نیاز به اقدامات و بررسی‌های کارشناسی دارد چرا که در این صورت می‌توان اثرات مثبتی را در اجرای آن شاهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بارها شاهد بودیم که آمبولانسی از سوی هلال احمر در محل حادثه‌ای حاضر شده است و آمبولانس دیگری نیز از سوی اورژانس به محل حادثه می‌رسد که در این میان 8 نیرو در یک حادثه کار 4 نفر را انجام دادند و حضور یک نیروی امدادرسانی اضافی تلقی شده است.

وی با بیان اینکه ادغام اورژانس با هلال احمر نباید منجر به خدمات‌رسانی نامطلوب در کشور شود، تصریح کرد: اصل این اقدام کار ارزشمندی به شمار می‌رود و می‌تواند در بهبود خدمت‌رسانی کمک کند اما اگر قرار باشد اجرای چنین طرحی شتابزده صورت گیرد،‌ مردم نخستین گروهی خواهند بود که از آن آسیب می‌بینند.

آریایی نژاد یادآور شد:‌ ادغام‌ها و تفکیک‌ها باید بر اساس کار علمی صورت پذیرد چراکه در غیر این صورت بازدهی مطلوب نداشته و تنها هزینه‌کرد برای ما به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است تا اورژانس جاده‌ای با هلال احمر ادغام شود، افزود:‌ اگر قرار باشد کل اورژانس با هلال احمر ادغام شود ممکن است در بیمارستان‌ها نیز تداخل کاری ایجاد شود لذا به نظر می‌رسد بهتر ا ست حضور اورژانس از محل حادثه جاده‌ای به بیمارستان زیر نظر یک نهاد یا ارگان باشد.

عضو فراکسیون هلال احمر و امداد و نجات تاکید کرد:‌ ادغام اورژانس جاده‌ای با هلال احمر بار مسئولیت وزارت بهداشت را سبک‌تر می‌کند و هلال احمر نیز گسترده‌تر خواهد شد.

آریایی نژاد درباره اینکه گفته شده واگذاری اورژانس به هلال احمر مشکلات حقوقی دارد که باید رفع شود، به خانه ملت گفت:‌ این مشکلات حقوقی ناشی از مبادله املاک و افراد است که کار را با مشکل مواجه می‌کند اما ادغام اورژانس جاده‌ای به هلال احمر این معضلات را پیش‌روی خود نداشته و در عوض خدمت‌رسانی را بهتر خواهد کرد.‌

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد:‌ در کمیسیون تاکنون نسبت به این ادغام بحث و بررسی جدی صورت نگرفته است اما در هر حال اگر قرار باشد چنین اقدامی انجام شود باید از سوی دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا نظر نمایندگان نیز مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار