انتقاد از سیاست های دارویی
عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران، اظهارداشت: بیماران تالاسمی امیدوار بودند با روی کار آمدن مدیران سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم، ۶ سال مشکلات دارویی مبتلایان به تالاسمی پایان یابد.
کد خبر: ۳۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر محمود هادی پور با انتقاد از اظهارات مدیر کل دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو، به خبرنگار مهر گفت: صحبت های دکتر پیرصالحی بیانگر سیاست سازمان غذا و دارو در سوق دادن بیماران تالاسمی به سمت مصرف داروهایی است که در کیفیت موثر آنها شبهه وجود دارد. چنین روشی نه از نظر قانونی و نه از نظر اخلاقی پسندیده نیست.

وی با بیان این مطلب که مشکلات داروهایی که وزارت بهداشت به اجبار در اختیار بیماران قرار می دهد به دفعات به این وزارتخانه گزارش شده است، ادامه داد: تا کنون پاسخ جدی یا اقدام عملی در زمینه حل این مشکلات مشاهده نشده است. با این وجود به بهانه کاهش هزینه های دارویی این وزارتخانه دسترسی بیماران به داروهای با کیفیت را محدود و مستلزم هزینه ای گزاف کرده است.

هادی پور افزود: در حالی که وزارت بهداشت مبلغی معادل ۲۰ تا ۲۴ میلیارد تومان هزینه صرف Off-Label فاکتور ۷ نوترکیب می کند که حتی در کشورهای صنعتی این هزینه از محل بودجه عمومی سلامت پرداخت نمی شود و بهانه محدودیت منابع مالی برای فشار به مبتلایان تالاسمی پذیرفته شده نیست.

وی گفت: بیماران تالاسمی امیدوار بودند با روی کار آمدن مدیران سازمان غذا و دارو در دولت یازدهم، ۶ سال مشکلات دارویی مبتلایان به تالاسمی پایان  یابد ولی متأسفانه تدابیری که از بیرون از این سازمان به مدیران تصمیم ساز دارویی دیکته می شود، منجر به بدتر شدن شرایط دارویی مبتلایان به تالاسمی شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران گفت: بنا داشتیم دلایل خود را برای اثبات اهمیت بیمار محوری و تضاد سیاست های دارویی وزارت بهداشت با خواسته بیماران در همایش نقد طرح تحول سلامت بیان کنیم ولی با حذف سخنرانی ها در این همایش، عملا راه بر نقد سیاست های «صنعت محور» وزارتخانه متولی سلامت کشور بسته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار