کارگاه عملی " کار با سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی" شهریور ماه سال جاری توسط مرکز تحقیقات سلول‎‎های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 09 May 2015

به گزارش تابناک يزد، دکتر "بهروز افلاطونیان" دبیر علمی اين کارگاه ضمن اعلام اين خبر، تصريح كرد: مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد، کارگاهی با عنوان " کار با سلول‌های بنیادی جنینی انسانی" را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد کرد .

وي در اين باره افزود: سلول‎‎های بنیادی جنینی انسانی برای اولین بار در سال 1989 میلادی توسط پروفسور تامسون و همکارانشان در آمريكا از جنین انسان در مرحله بلاستوسیت قبل از لانه گزینی مشتق شدند.

وي ادامه داد: این سلول‎‌‌ها به دلیل قدرت بالا در خودتکثیری و همچنین قابلیت تمایز به تمام سلول‌‌های بدن از هر سه لایه جنینی مزودرم، اندودرم و اکتودرم، توجه زیادی را از جانب محققین، سیاست‌مداران و مردم به خود جلب کرده‎‎اند .

افلاطونيان خاطرنشان كرد: باعث افتخار است که مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی پژوهشکده علوم تولید مثل یزد طي تلاش در سال‌‌های اخیر موفق به تولید سه رده از این سلول‌‌ها (YAZD1-3) شده است .

وي در ادامه نيز هدف از برگزاری این کارگاه را اشاعه و بسط این تکنولوژی نوین به سایر محققین کشورمان ذكر كرد و گفت: وظیفه خود می‏‏دانیم تا با برگزاری اين قبيل کارگاه‎‎های آموزشی، کمکی هرچند ناچیز در نشر علم انجام دهیم.

وی اظهار كرد: از اعضای محترم هیأت علمی در رشته‌های علوم پایه زیستی، دانشجویان دکترا و کارشناس ارشد و همچنین دانشجویان کارشناسی دعوت می‌‌شود در کارگاه شرکت كنند و بدیهی است كه دانشجویان علوم پزشکی(عمومی و رزیدنت) نیز در صورت تمایل می‎‎توانند در کارگاه شرکت نمایند.

به گزارش ایسنا، به دلیل عملی بودن کارگاه، ظرفیت محدود است ولی به منظور پاسخگویی به نیاز دانش‌پژوهان در نظر است تا دوره‌های بعدی این کارگاه نیز برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار