زاهدپور خبر داد:
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از تولید روزانه 700 تن زباله در سطح استان قزوین توسط مردم خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 13 November 2016
ایرج زاهد‌پور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تابناک استان قزوین  با بیان اینکه قزوین هم اکنون 24 شهر دارد، اظهار کرد: از این تعداد، 20 شهر زیر 50 هزار نفر و 4 شهر بالای 50 هزار نفر جمعیت دارند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین  با اشاره به مشکل دفع زباله در استان قزوین، با بیان اینکه هم اکنون سایت محمد آباد برای دفع زباله‌ها در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد، عنوان کرد: این سایت با همکاری شهرداری‌ها با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان در فضایی به وسعت 110 هکتار ایجاد شده است.    
وی با بیان اینکه امروز بیش از 700 تن زباله در استان به صورت روزانه تولید می شود، ادامه داد: این حجم زباله در استان نیازمند راه اندازی یک کارخانه تولید کمپوست است.
زاهدپور حجم زباله های بیمارستانی و آزمایشگاهی در استان را 10 تن در روز دانسته  اضافه کرد:  استان قزوین نخستین استانی است که تفکیک، جمع‌آوری و انتقال زباله‌های بهداشتی و زباله مطب‌ها را مدیریت می‌کند و در این حوزه 360 مطب و 20 آزمایشگاه با ما همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال 3 شهرستان آبیک، تاکستان و البرز نیز به سیستم جمع‌آوری زباله‌های بهداشتی اضافه شوند، بیان کرد: 10 هزار هکتار از سایت محمدآباد توسط شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و در ان 5 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.
زاهدپور با اشاره به اینکه دستگاه نابودکننده زباله‌های صنعتی به شکل آزمایشی در شهرک صنعتی آراسنج فعال شده است یادآور شد: امیدواریم این دستگاه‌ که روزانه پذیرش 25 تن زباله صنعتی را دارند تا یک ماه آینده به سایت محمدآباد منتقل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار