معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد از ثبت‌نام 955 دانش‌آموز در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی خبر داد و گفت: ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقه تا ساعت 24 امشب ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 17 November 2016

به گزارش تابناک یزد،احمدرضا فقیه‌خراسانی  در نشستی خبری با اشاره به اینکه مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی، برنامه‌ای برآمده از جشنواره ایده‌های برتر بود، اظهار داشت: یزد چهارم و پنجم آذرماه میزبان دور جدید این رقابت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 955 نفر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: مهلت ثبت‌نام تا ساعت 24 امشب در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد بر آمار ثبت‌نام شدگان افزوده خواهد شد.

فقیه‌خراسانی بیان کرد: بیشترین ثبت‌نام‌ها مربوط به استان یزد بوده و بعد از یزد استان‌های هرمزگان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، اصفهان، گلستان و کرمان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: این مسابقات امسال در 23 رشته برگزار می‌شود که 18 رشته آن مورد توجه قرار گرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: این رقابت‌ها در سه گروه مهارتی، علوم پایه و فناوری برگزار می‌شود که در علوم پایه نجوم و زیست‌شناسی، در فناوری رباتیک و هوافضا و در گروه مهارتی انیمیشن سازی بیش از سایر رشته‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه این رقابت‌ها در روزهای چهارم و پنجم آذرماه در دانشگاه یزد برگزار می‌شود، سال گذشته نیز 800 دانش‌آموز در دانشگاه یزد با یکدیگر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها پلی میان مهارت و خلاقیت است، افزود: هدف ما از برگزاری ای مسابقات آشنا کردن دانش‌آموزان با فرهنگ نوآوری و خلاقیت است و این فرهنگ باید از کودکی در افراد ایجاد شود و افراد از کودکی جسارت ورود به عرصه‌های رقابتی و بیان ایده‌ها و نظرات را پیدا کنند.

فقیه‌خراسانی تاکید کرد: این مسابقات در واقع بذرهایی است که می‌کاریم تا شاید 20 سال دیگر ثمر دهد و امیدواریم شاهد خروجی‌های خوب این مسابقات باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار