کد خبر: ۳۳۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 20 November 2016
ه گزارش تابناک یزد،شهردار احمدآباد اردکان داشتن شهر بدون مانع جهت تسهیل در تردد معلولان و سالمندان را یکی از ضرورت های شهری دانست و تاکید کرد : برای تحقق این مهم بهزیستی و شهرداری برای مناسب سازی معابر و ساختمان ها از سایر شهرها الگو برداری کنند.
 محمدرضا تقوی  درششمین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری جهت معلولان و سالمندان شهرستان اردکان افزود: شهرداری احمدآباد در امر مناسب سازی اماکن و ساختمانهای خود، معابر، پارکها، فضاهای سبز و پروژه ها ضوابط و قوانین را رعایت کرده است.
وی گفت : اگر ما یک شهر مناسب‌سازی شده داشته باشیم، مشکل مسکن، ازدواج و به ویژه اشتغال معلولین برطرف می‌شود چرا که وقتی معلولان بتوانند خودشان را در جامعه نشان دهند، نیازی به ترحم ندارند و با فعالیت نیازهای خود را برطرف می‌کنند.
بخشدار مرکزی اردکان نیز در این جلسه نعمت سلامتی را بالاترین نعمت خداوندی دانست که به بشر هدیه گردیده و شکرانه سلامت را دستگیری از ناتوانان و کسانی برشمرد که از معلولیت رنج می برند .
کمال حلوایی بر لزوم مناسب سازی محیط ادارات، نهادهای دولتی، اماکن عمومی، مکان های تفریحی روستایی جهت حضور بیشتر و بهتر معلولین و جانبازان در جامعه تاکید کرد.
وی هدف بخشداری ، شهرداری ، دهیاری ، شورای اسلامی شهر و روستا و سایر ادارات بخش مرکزی را برنامه ریزی عمرانی و فرهنگی جهت هر چه بهتر انجام شدن موارد مناسب سازی اعلام کرد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان نیز ضمن تقدیر از زحمات شهرداری احمد آباد در بحث مناسب سازی و مبلمان شهری ویژه معلولان و سالمندان گفت: مناسب سازی باعث حمایت از معلولان در جهت رسیدن به استقلال نسبی و به عبارتی تساوی فرصت ها، عدالت اجتماعی و پیوستن تمامی افراد معلول به جامعه و ایجاد اجتماعی بدون مانع و دوستدار سالمند خواهد شد.
دبیر ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان افزود: مناسب سازی شهری نیازمند عزم جدی متولیان است و برای دستیابی به مساله مهم مناسب سازی شهری به همکاری و همدلی همه دستگاه ها و مسئولان نیاز داریم .
امیرولی عضدزاده با ارائه گزارش جامع و کامل از روند اقدامات صورت گرفته در زمینه مناسب سازی اماکن عمومی و شهری در راستای تحقق شهر بدون مانع و دوستدار سالمند ارائه کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار