کد خبر: ۳۳۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 21 November 2016
به گزارش تابناک یزد،سومین دفتر استاندارد‌سازی در محل اتحادیه صنف‌سازندگان و فروشندگان طلا،  نقره وجواهر یزد با حضور مسئولان اداره کل استاندارد استان یزد، اعضاء و هیات رئیسه این صنف افتتاح شد.
 "محمد حسین ماجدی اردکانی" مدیر کل اداره استاندارد استان یزد هنگام افتتاح این دفتر، گفت: قبل از این مراسم، اولین دفتر استانداردسازی در محل دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دومین دفتر استاندارد‌سازی در محل کانون کارشناسان دادگستری استان یزد افتتاح شد.

وي افزود: افتتاح دفاتر استانداردسازی بنا بر سیاست‌های کلی سازمان ملی استاندارد ایران و در محل‌ها و مراکزی که ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و تدوین استاندارد و همچنین زمینه‌سازی استانداردسازی حس می‌شود، ایجاد می‌گردد.

ماجدي اردكاني تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی، دارای ظرفیت‌های بسیار خوب دانشجویی و آزمایشگاهی است که در گسترش ارتباطات متقابل و در نهایت افزایش دامنه پوشش استاندارد، بسیار موثر است و اما در خصوص افتتاح دفتر استانداردسازی کانون کارشناسان استان توانستیم با این حرکت فضای خالی نظریه‌های کارشناسی مبتنی بر استاندارد را پر كنيم.

این مقام مسئول با ابراز خرسندي از افتتاح دفتر استانداردسازی در اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر یزد، اظها كرد: خوشبختانه کیفیت و عیار طلای یزد، قابل قبول و خوب است و استاندارد یزد اصلاً بنای مداخله در امور بازار، قیمت و تجارت را ندارد بلکه با هدف حمایت هرچه بیشتر از فعالین این صنف، پا به عرصه گذاشته و درخصوص جلوگیری از ورود افراد سودجوو غیر متخصص کاملاً هم راستا و پشتیبان مسئولین مرتبط بوده است.

وي گفت: صنعت طلای یزد 400 ساله است و بازار خودش را دارد، ضمن اين كه صنعتي کم آب‌خواه است و باید گرامی داشته شود.

مدیر کل استاندارد یزد در پایان با تاكيد بر حفظ و گسترش قطب بودن یزد به لحاظ طلا و جواهر، عنوان كرد: در صورت فراهم شدن زمینه لازم، تحریر و تدوین استاندارد استانی و بومی طلای یزد دور از انتظار نیست و اهداف مربوطه از طریق دفتر استانداردسازی حاضر دنبال خواهد شد.

"محمد رضا نوری زاده" ريیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا، نقره و جواهر یزد نیز اظهار كرد: این اتحادیه همیشه و در همه ایام ارتباط تنگاتنگ با تمام دوایر دولتی مرتبط به ويژه اداره کل استاندارد داشته و بسی مایه افتخار است که این اتحادیه، اولین تشکلی غیر دولتی است که دفتر استانداردسازی در آن ایجاد و افتتاح می‌شود.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار