رئیس اداره اوقاف زیرکوه:
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زیرکوه از اشتغال 500 خانوار از محل موقوفات در این شهرستان خبر داد و گفت: موقوفات به کمک اشتغال‌زایی مردم شهرستان آمد.
کد خبر: ۳۳۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 04 December 2016
حجت‌الاسلام حسین رحیمی، ضمن گرامیداشت دهه وقف، اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده است که وقف عملی صالح و باقی است و مصداق روشن تعاون از نوع اسلامی و انسانی محسوب می‎شود.

وی از مصادیق مهم وقف در جامعه اسلامی را گسترش عدالت اجتماعی دانست و بیان داشت: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه می‎توانند از این سنت حسنه بهره‎مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه بیشترین موقوفات در نظام جمهوری اسلامی را مربوط به زمان صفویه دانست و بیان داشت: علما و روحانیون در آن دوران توجه فراوانی به مسأله وقف داشته‎اند و آحاد مختلف جامعه را برای مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت می‎کردند.

رحیمی با تأکید بر اینکه از محل درآمد موقوفات کمک‎های زیادی را می‎توان به نیازمندان ارائه کرد، توضیح داد: اجرای امینانه نیات واقفین سبب تشویق مردم به سمت این سنت الهی می‎شود.

وی مدیریت موقوفات را مسؤولیت حق‌اللهی و حق‌الناسی دانست و تصریح کرد: در صورتی که مردم ببینید از محل موقوفات چه خدماتی به جامعه می‌شود به سمت ایجاد وقف‌های جدید تشویق می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه خواستار پرهیز از نگاه سنتی به موقوفات شد و اعلام کرد: برای اینکه بتوانیم موقوفات را در حوزه‌های مختلف به بهره‌وری اقتصادی برسانیم باید از نگاه سنتی به این سنت حسنه پرهیز کنیم.

رحیمی وظیفه اصلی اداره اوقاف و امور خیریه را کسب درآمد و اجرای امینانه نیات واقفین دانست و افزود: اجرای نیات واقفان در قالب طرح‎های مختلف شامل مهر تندرستی، مهر تحصیلی، دست‌های مهربانی، بصیرت عاشورایی و سایر موارد اجرا می‎شود.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای افزایش بهره‌وری سنت حسنه وقف در جامعه تأکید کرد و خاطرنشان کرد: شهرستان زیرکوه دارای ٢٥٣ موقوفه با نیت‌های متفاوت است که تلاش ما در این اداره در راستای اجرای امینانه نیات واقفان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه از مهم‌ترین فعالیت‎های اوقاف را حفظ، نگهداری، عمران و آبادانی اراضی موقوفات و اجرای دقیق نیات واقفین طبق مفاد متن وقف‎نامه ذکر کرد و یادآور شد: ترویج سنت حسنه وقف در توزیع عادلانه ثروت در میان افراد جامعه نقش اساسی دارد و از ایجاد نظام طبقاتی در جامعه جلوگیری می‎کند.

رحیمی بر ضرورت استفاده از ظرفیت موقوفات برای ایجاد اشتغال در استان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون از محل موقوفات برای 500 خانوار در زیرکوه اشتغال‎زایی شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار