مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
جلسه رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان و ناحیه یک قزوین در سالن هنرستان چمران برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 06 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، جلسه رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، شمس اله غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، یوسف جعفری زاده رییس اداره انجمن اولیاو مربیان استان و سید حسین بی نیاز کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان در سالن هنرستان چمران برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش  استان در جمع روسای انجمن اولیا و مربیان واحدهای آموزشی گفت : کارکرد انجمن اولیا و مربیان، پرورشی ، تربیتی ، فکری و معنوی است..

وی افزود: اگر می خواهیم انسان کامل تربیت کنیم باید در خانواده پیوند عمیقی وجود داشته باشد و در مرحله بعد این ارتباط با مدرسه برقرار شود، مدارس دارای مشکلات عدیده ایی می باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: خانوده آیینه تمام نمای جامعه می باشد زیرا آن چیزی که ما در جامعه می بینیم، همان چیزی است که در خانواده ها مشاهده می شود، اگر فرزندی در خانواده احساس مسئولیت نکند هرگز در جامعه احساس مسئولیت نخواهد کرد.

ایشان اساس کار مدرسه را تربیت دانست و گفت: آسیب های تربیتی و اخلاقی حاصل عدم پیوند صحیح بین خانه و مدرسه است و به نقش مادران به عنوان رهبر خانواده تأکید می گردد.

سالار قاسمی تصریح کرد: اساس و پایه سرمایه گذاری در کشور باید آموزش و پرورش باشد، اگر به آموزش و پرورش توجه شود مشکلات جامعه در آینده کمتر خواهد شد.

یوسف جعفری زاده رییس اداره انجمن اولیا و مربیان استان نیز طی سخنانی گزارشی از اقدامات انجام شده انجمن اولیا و مربیان را ارائه نمود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تربیت در جامعه امروزی از جمله تربیت به معنای تغییر رفتار، بدون توجه به انگیزه ها و پی آمدها، استفاده از پیام های کلامی، عدم استفاده از پیام های غیرکلامی و استفاده از شیوه های عملی، غفلت از نقش الگویی مربی، تأکید بر تحصیل به عنوان مهمترین هدف تربیتی، عدم توجه به تربیت به عنوان پدیده ای تحولی مطالبی را بیان کرد.

----------------------------------------------------------------
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

برگزاری مانور زلزله در 2000 مدرسه استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری مانور زلزله در 2000 مدرسه استان خبر داد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برگزاری مانور زلزله گفت: مدیریت سوانح و حوادث طبیعی یک اصل مهم در بحران ها می باشد.

وی افزود: همزمان با برگزاری مانور زلزله در کشور، به منظور آموزش و ارتقای یادگیری ها، مانور زلزله در 2000 مدرسه استان برگزار شد و بالغ بر 219000 دانش آموز در این مانور شرکت نمودند.

قاسمی خاطر نشان کرد: مدیریت صحیح حوادث مستلزم آموزش و ارتقای یادگیری ها است، هدف از برگزاری این مانور ترویج فرهنگ ایمنی، افزایش آگاهی، واکنش سریع و کاهش مخاطرات حوادث طبیعی و از همه مهم تر برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار