رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به مناسبت بیمارستان صحرایی به همت نیروی زمینی سپاه و بیمارستان امام حسین (ع) سپاه در مشهد ، و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان از فردا 22 آذر به مدت یک هفته در شهر شوسف نهبندان برپا می شود.
کد خبر: ۳۴۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 11 December 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، دکتر قائمی برپایی بیمارستان صحرایی در این منطقه نشانه توجه ویژه رهبر معظم انقلاب و سپاه پاسداران به مناطق محروم کشور دانست و افزود:راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهر شوسف  با هدف خدمات رسانی به مردم منطقه با حضور کادر درمانی  از بهترین متخصصان بیمارستان های مشهد و بیرجند انجام خواهد شد.
دکتر کمالی اردکانی رئیس بیمارستان امام حسین(ع) سپاه پاسداران مشهد و مسئول بیمارستان سیار ثامن الائمه هم با بیان این که بیمارستان ثامن الائمه 2،ازفردا 22 آذر، در شوسف نهبندان راه اندازی می شود،گفت:همزمان با بیمارستان مذکور،12 بیمارستان صحرایی دیگر نیز در استان های سیستان و بلوچستان،کرمان و هرمزگان برپا می شود.
به گفته وی، مرکز بهداری و رزمی نیروی زمینی شمال شرق سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بسیج جامعه پزشکی از جمله دستگاه های همکاری کننده در این خصوص هستند.
کمالی با بیان این که بالغ بر 120 پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و کاردرمانی در این حرکت جهادی، تا 28 آذرماه جاری به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دربیمارستان صحرایی ثامن الائمه (ع) شوسف خدمات درمانی ارائه می کنند، خاطرنشان کرد: تعدادی از پزشکان نیز به روستاهای طبسین نهبندان جهت درمان اعزام می گردند.
وی با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی نمونه کوچک شده ای از بیمارستان امام حسین (ع) مشهد می باشد ،گفت: وجود دو اتاق عمل، یک تخت ICU، 4 تخت ریکاوری، 20 تخت بستری و خدملات کلینیک و پاراکلینیکی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی از جمله امکانات مطرح شده در این بیمارستان است.
رئیس بیمارستان سیار پامن الائمه با بیان اینکه تلاش شده از وجود اکثر متخصصان در رشته های مختلف در بیمارستان صحرایی سیار ثامن الائمه (ع) شوسف نهبندان استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: وجود جراح عمومی،پزشک زنان و زایمان،داروساز،پرستار،دندانپزشک،پزشک گوش و حلق و بینی، متخصص داخلی،اطفال،ارتوپدی،پزشک عمومی خواهر برادر از جمله عزیزانی هستند که در بیمارستان فوق به خدمت می پردازند.
 وی محل تامین نیروهای خدمت رسان در بیمارستان صحرایی فوق را، بیمارستان امام حسین (ع) مشهد ،مرکز بهداری و رزمی نیروی زمینی شمال شرق سپاه پاسداران و همچنین دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بیرجند دانست و بیان کرد:تعدادی نیرو نیز از دانشگاه علوم پزشکی  مشهد برای  خدمات رسانی در این بیمارستان اعزام می گردند.
دکتر کمالی با بیان اینکه بیمارستان های نیروی زمینی سپاه، 10 بیمارستان در کشور هستند که هر کدام مسئولیت یک بیمارستان صحرایی را به عهده گرفتند،افزود:تنها  بیمارستانی که مسئولیت دو بیمارستان سیار صحرایی را به عهده گرفته است بیمارستان امام حسین (ع) مشهد است که محل استقرار یکی از این بیمارستان ها ،در شوسف نهبندان و دیگری بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان منطقه میرجاوه است.
 رئیس بیمارستان امام حسین (ع) مشهد با اشاره به این که همه خدمات بیمارستان صحرایی ثامن الائمه (ع) شوسف نهبندان به صورت کاملا رایگان است،اظهار داشت :در بحث پیگیری درمان بیماران نیز تمهیداتی اندیشیده شده  که در مرکز استان و یا بیمارستان امام حسین (ع) مشهد ، در محدوده خاص زمانی جوابگویی بیمارانی که مشکلات شان در مراجعات قبلی حل نشده صورت پذیرد.

14 نفر نیروی تخصصی و فوق تخصصی استان در بیمارستان ثامن الائمه 2
در ادامه دکتر فخر مسئول بسیج جامعه پزشکی استان  با بیان اینکه  برای درمان بیماران در منطقه شوسف و نهبندان  کار غربالگری برای 3 هزار تفر انجام شده گفت: بر اساس فرم‌های داده شده در غربالگری بیماران به بیمارستان صحرایی مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه  بیمارستان صحرایی در خراسان جنوبی هر سال یک نوبت برپا می شود،اظهار کرددر این بیمارستان تیم‌های تخصصی شامل پزشکان تخصصی چشم، اطفال، زنان، سونوگرافی و قلب در بخش طبسین خراسان جنوبی به مدت سه روز خدمات ارائه می‌دهند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اظهار امیدواری کرد علاوه بر هم‌افزایی بین مسؤولان این خدمات سبب روحیه هر چه بهتر مردم مناطق محروم استان شود.
وی خاطرنشان کرد: 14 نفر نیروی تخصصی و فوق تخصصی، 9 نفر دندانپزشک و 30 نفر پرستار و پیراپزشک در مدت برپایی بیمارستان صحرایی همکاری خواهند داشت همچنین 24 نفر از پزشکان نیز از آغاز غربالگری تا پایان طرح با ما همکاری می‌کنند.
با بیان اینکه بخشی از تجهیزات پزشکی توسط بهداری شمال شرق تأمین شده است، افزود: پیگیری درمان بیماران نیز صورت می‌گیرد یعنی اگر اقداماتی در بیمارستان صحرایی برای بیمار امکان پذیر نباشد وی به بیمارستان‌های مرکز استان ارجاع داده می‌شود و تا موقع درمان بیماران این پیگیری درمان انجام می‌شود.
دکتر فخر  از توزیع بسته‌های بهداشتی در ایام برپایی بیمارستان صحرایی بین محرومان خبر داد و گفت:‌ همچنین در طول مدت برپایی بیمارستان غربالگری دیابت نیز انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار