مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: گیاهان دارویی در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی کم آبخواه و زود بازده هستند که می تواند سالانه درآمدهای قابل توجهی برای بهره برداران به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 12 December 2016
به گزارش تابناک یزد،مهدی غیب الهی  اظهار کرد: شرایط آب و هوایی شهرستان ابرکوه جایگاه خوبی در رشد و تولید گیاهان دارویی دارد و در حال حاضر لازمه توسعه کاشت گیاهان دارویی آموزش و ترویج بوده که به عنوان یکی از اولویت های کاری تعریف شده است.
وی افزود: بخاطر محدویت و بحران منابع آبی ، رویکرد کشاورزی توسعه گیاهان کم آبخواه و در عین حال دارویی است که ارزش اقتصادی خوبی برای کشاورزان به دنبال دارد.
غیب الهی با بیان اینکه به دلیل نیاز آبی کم، کشت گیاهان دارویی توصیه می شود، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت بیش از 70هکتار دراین شهرستان به کشت انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران ، به لیمو، نعناع ، زوفا ، شیرین بیان ، شوید ، زیره و شنبلیله اختصاص یافته که پیش بینی می شود این رقم به 90 هکتار افزایش یابد.
وی افزود: گیاهان دارویی حداکثر سه مرحله نیاز به آبیاری دارند و جزو گیاهان کم آبخواه به حساب می‌آیند و می‌تواند به منابع آبی استان کمک کند و هم منبع درآمد بهتر و مطمئن‌تری برای کشاورزان باشد.
شهرستان ابرکوه با وجود بحران آبی با داشتن 17هزار سطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار