کد خبر: ۳۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 12 May 2015
شهردار رویان گفت: لزوم تشکیل امداد دریایی در شهرهای ساحلی و تخصیص امکانات و ادوات لازم برای تجهیز یگان امداد از جمله قایق موتوری، جت اسکی، لوازم غواصی و ... ضروری است.

احمد توکلی امروز در گفت‎وگو با فارس در شهرستان نور، با بیان اینکه پلاژ شهرداری رویان از نقاط مورد توجه گردشگران و محل تردد و بازدید آنهاست که به دلیل قدمت قریب به 50 سال و فرسودگی فضاهای موجود و ناکافی بودن امکانات گاهی موجب نارضایتی برخی از مسافران می‌شود، اظهار کرد: برای استفاده بهینه از این فضای ساحلی، اجرای طرح گردشگری مدرن و زیبا با ایجاد امکانات به‎روز و پاسخگوی نیاز گردشگران و شهروندان، نظیر پارک و تفرجگاه ساحلی، اسکله، محل دائمی شنا، استخر و ... ضروری است.

وی با عنوان اینکه اجرای این طرح ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافران، فرصت ویژه اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال است، افزود: این امر مستلزم انتقال قطعی سند مالکیت محدوده موجود پلاژ توسط دولت به شهرداری است تا امنیت لازم برای سرمایه‎گذار در مشارکت با شهرداری در احداث سازه‌های مورد نیاز فراهم شود.

شهردار رویان خاطرنشان کرد: شهرداری رویان در سال جاری در ساحل انتهای خیابان شهید بهشتی مبادرت به تهیه طرح ساماندهی ساحل و احداث پارک ساحلی کرد که برای تکمیل پروژه نیازمند حمایت استانداری و تخصیص اعتبار لازم است.

این مسئول اضافه کرد: پس‌روی دریا سبب ایجاد و افزایش ساحل شده که این امر و وجود مناطق ممنوعه و خطرآفرین شنا لزوم استقرار ناجیان غریق به تعداد کافی و در هر 200 متر توسط اداره ورزش و هیئت نجات غریق را دوچندان می‌کند.

توکلی لزوم تشکیل امداد دریایی در شهرهای ساحلی و تخصیص امکانات و ادوات لازم برای تجهیز یگان امداد از جمله قایق موتوری، جت اسکی، لوازم غواصی و ... را  ضروری عنوان کرد.

وی خواستار تعیین متولی واحد برای دریا شد و افزود: باید مالکیت ساحل برای پاسخگو بودن مشخص و اعلام شود.

شهردار رویان در پایان گفت: به‌منظور بررسی فرصت‌ها و مشکلات طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران، جلسه‎ای با حضور معاون سیاسی‌امنیتی استاندار، مدیرکل امور اجتماعی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهرداران رویان، بابلسر، بهشهر، معاون مدیرکل دفتر فنی، معاون سازمان گردشگری و تعدادی از کارشناسان استانداری شنبه هفته جاری در دفتر معاون سیاسی برگزار شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار